مدیرکل بهزیستی استان خبرداد:
برقراری ۳۰ هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی قزوین
مدیرکل بهزیستی استان قزوین از برقراری ۳۰ هزار تماس تلفنی با واحد صدای مشاور بهزیستی استان قزوین و ارائه خدمات روانشناختی از سوی کارشناسان این اداره کل در ۹ ماهه امسال خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی با اعلام این خبر اظهار کرد: خدمات ارائه شده توسط واحد صدای مشاور بهزیستی در زمینه مشکلات با همسر از جمله خشونت، بیوفایی و اعتیاد، مشکلات فردی از جمله تعارضهای فردی، مهارتهای ارتباطی، عزت نفس پایین، اضطراب، پرخاشگری و در نهایت تربیت فرزند بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به فعالیت واحد صدای مشاور سامانه ۱۴۸۰، تصریح کرد: هشت روانشناس و مشاور با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در رشتههای روانشناسی جهت پاسخگویی به متقاضیان با حضور در واحد صدای مشاور، خدمات خود را ارائه میدهند.
وارثی اضافه کرد: ارائه خدمات مشاوره تخصصی در زمینههای مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، مشاوره پیش از ازدواج، ازدواج و خانواده، مشکلات زناشویی، کودک و نوجوان، فرزندپروری، تحصیلی، تربیتی، اعتیاد و سایر موارد براساس استانداردهای مشاوره، صورت میگیرد.
او با اشاره خدمات مشاوره تخصصی تلفنی در بحران شیوع ویروس کرونا، یادآور شد: حمایتطلبی در خصوص کنترل استرس و اضطراب ناشی از بحران بیماری کووید ۱۹، خود بیمار انگاری، کنترل شرایط و افسردگی ناشی از فوت در اثر این ویروس کرونا جزو خدمات کرونایی این واحد به حساب میآید.
به گفته این مسئول، فعالیت این واحد از ۸ صبح تا ۱۲ شب و در طول روزهای هفته، حتی روزهای تعطیل انجام و شهروندان میتوانند مشکلات و معضلات خود را با مشاوران و کارشناسان این واحد مطرح کنند.
مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد: در مشاوره تلفنی، تعامل لازم بین تماس گیرنده و مشاور از طریق تلفن صورت میگیرد که در راستای برطرف کردن نیازهای فوری تماس گیرندگان بوده و با ارایه مشاورههای لازم باعث بهبود احساس سلامت روانی در افراد میشود.