خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گیلان خبر داد:

تلاش برای حل مشکل کامیون‌های ترانزیتی معطل شده در مزر آستارا

تلاش برای حل مشکل کامیون‌های ترانزیتی معطل شده در مزر آستارا
کد خبر : ۱۰۰۶۷۳۸

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به صف طولانی کامیون های ترانزیتی در مرز آستارا، گفت: تلاش می کنیم تا مشکلات موجود حوزه ترانزیتی در آستارا با همکاری های داخلی حل شود.

به گزارش ایلنا از رشت، هادی تیز هوش در جلسه بررسی مشکلات و تسهیل راهکارهای صادراتی کامیون‌های ترانزیتی خارجی که طی روزهای گذشته در آستارا صف طویلی ایجاد شده بود با تاکید بر ایجاد تفاهم، همکاری و تبادل اندیشه جهت رفع مشکلات ساختاری و داخلی، گفت: با توجه به فرا رسیدن سال نوی میلادی و ژانویه که صادرات میوه و محصولات کشاورزی به کشورهای خارجی و بازارهای هدف ایرانی افزایش می‌یابد لذا در طی این ایام با تراکم کامیون‌های ترانزیتی و صادرات بار در مرزهای کشور از جمله مرز آستارا که یکی از مرزهای مهم کشور برای کشورهای حاشیه دریای کاسپین به شمار می‌رود روبه‌رو هستیم.

تیزهوش با اشاره به صحبت‌هایی طرف آذری جهت مشکلات به وجود آمده در پایانه مرزی آستارا، ادامه داد: هفته گذشته بخش اقتصادی سفارت ایران در باکو مذاکراتی را با مقام‌های داخلی کشورمان آغاز و در این رابطه دستگاه‌هایی همچون گمرک، راهداری، گذرنامه، شرکت نفت پای کار آمدند تا در جهت تسهیل در مبادلات ترانزیتی مشکلات پیش‌رو را رفع کنند.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه قطعاً ایجاد صف طویل در مرز آستارا بر روند تجارت ایران تأثیرگذار خواهد بود،گفت: مجموعه اقتصادی استانداری گیلان اتفاق نظر دارند تا با اجماع داخلی فیمابین ادارات اقتصادی استان و اتاق بازرگانی ضمن شناسایی موانع پیش روی ترانزیت کالا و صادرات آنچه که در حوزه ساختاری و نیروی انسانی مطرح است مشکلات مطرح شده در داخل استان رفع شود.

وی یادآور شد: به همین منظور جلسه‌ای را با حضور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان و مدیران گمرک، پایانه، نفت، گذرنامه در محل استانداری گیلان تشکیل و انتظار می‌رود می‌توانیم با تصمیم‌گیری‌های داخلی رویه هایی را در دستگاه‌های اقتصادی خدمات رسان برای خدمت به فعالان اقتصادی و صادرکنندگان اجرایی کنیم تا در محدوده گمرک آستارا شاهد مشکلات کامیون‌های ترانزیتی خارجی در مرز زمینی آستارا با توجه به اینکه بار اغلب آنها میوه و سبزیجات است نباشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: با این جلسه و صورت جلسه‌ای که در آن مورد توافق طرفین قرار گرفت امیدواریم به سرعت شاهد کاهش مشکلات کامیون‌های صادراتی در پایانه مرزی آستارا باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز