خبرگزاری کار ایران

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین:

نمایندگان کارگری قدرت چانه زنی ندارند

کد خبر : ۶۰۸۴۰

قدرت چانه زنی نمایندگان کارگری به دلیل فاصله تشکل های کارگری با بطن جامعه کارگری از دست رفته است.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: قدرت چانه زنی نمایندگان کارگری به دلیل فاصله تشکل های کارگری با بطن جامعه کارگری از دست رفته است.

عباس کشاورز معتمدی در گفتگو با ایلنا افزود: دفاع از منافع کارگران به عنوان قشر مولد و تلاشگر در عرصه تولید سیر نزولی داشته است.

وی با اظهار اینکه تعیین دستمزد سالانه درشورای عالی کار حاصل تعامل و توافق کارفرمایان و دولت است ادامه داد: در تعیین دستمزد نظر و خواسته واقعی نمایندگان کارگران لحاظ نشده است و حتی بند یک ماده 41 قانون کار یعنی مطابقت درصد افزایش حقوق با نرخ تورمی کشور منافات دارد.

عضو سابق کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کاراستان قزوین اعلام کرد: در حالی که قیمت ها چند بار در سال 91 افزایش داشت و حقوق کارگران تنها یک بار در ابتدای سال تعیین می شود و در این افزایش حداقلی جایی برای تامین هزینه های نظیر مسکن، آموزش، پوشاک، تغذیه، درمان و...ندارد و سالی مشقت بار و جانکاه برای کارگران پیش بینی می شود.

کشاورز بیان کرد: هنوز به یاد داریم در دوران دفاع مقدس به خاطر همراهی و همسویی با دولت چندسال حقوق کارگران افزایش نیافت.

وی تصریح کرد: متاسفانه ابزاری قوی که بتوان تعیین دستمزد عادلانه را مطرح کرد وجود ندارد، تنها وحدت همه تشکل های کارگری می تواند منافع حداقلی را برای کارگران کسب کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز