خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

نیروی انتظامی برخورد با قاچاق کالا را در اولویت های خود قرار دهد

نیروی انتظامی برخورد با قاچاق کالا را در اولویت های خود قرار دهد
کد خبر : ۲۰۱۷۵

قاچاق كالا نه فقط به خاطر تغییر الگوی مصرف، بلكه به خاطر ورود منابع حاصل از اقتصاد زیرزمینی به چرخه درآمدها، اقتصاد استان را با تهدید مواجه می كند.

مشهد – ایلنا: استاندار خراسان رضوی بر برخورد قاطع نیروی انتظامی با قاچاق کالا تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسین فروزان مهر در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی، معاونان و روسای پلیس تخصصی نیروی انتظامی استان با بیان این مطلب افزود: نیروی انتظامی در كنترل مرزها و جلوگیری از ورود كالاهای قاچاق و مواد مخدر نقش تعیین کننده ای دارد.

وی با بیان اینکه ایفای این نقش از سوی نیروی انتظامی در استان مرزی خراسان رضوی در كاهش چالش های امنیتی و وقوع جرایم تاثیر گذار خواهد بود گفت: مراقبت هایی كه در ساماندهی امور مرزها و ارتقای شاخص های امنیتی صورت می گیرد، سبب ساز اعمال حاكمیت دولت در بهبود امنیت عمومی شود.

فروزان مهر در ادامه ضمن تاكید بر لزوم  كنترل مبادی  ورودی و خروجی كالاهای استان خاطرنشان كرد: با توجه به آثار سوء اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قاچاق كالا برخورد با این پدیده را از اولویت های خود می دانیم.

وی در خصوص تبعات منفی استفاده از كالای قاچاق گفت: آسیب پذیری صنایع داخلی، اثرات نامطلوب بر تخصیص منابع، كاهش انگیزه كار و تلاش، بروز ناهنجاری های اجتماعی، بی اثر كردن سیاست های دولت در زمینه بازرگانی و تنظیم بازار و عدم تحقق بخشی از درآمدهای پیش بینی شده از جمله آن ها است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: قاچاق كالا نه فقط به خاطر تغییر الگوی مصرف، بلكه به خاطر ورود منابع حاصل از اقتصاد زیرزمینی به چرخه درآمدها، اقتصاد استان را با تهدید مواجه می كند.

وی با تاكید بر نقش تعیین كننده امنیت در جذب سرمایه، افزود: بدیهی ست سرمایه گذاران برای حضور در مناطقی با امنیت عمومی و امنیت اقتصادی پایین، رغبتی نخواهند داشت.

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: راهبرد امنیت نرم و مردم محور وجه مهمی از منظومه امنیتی استان است كه باید با نگاه آفندی، آینده نگری، پیش بینی و پیشگیری همراه باشد.

فروزان مهر اظهار داشت: ارایه خدمات انتظامی در تحكیم مبانی نظم و امنیت عمومی بسیار موثر است به طوری كه با افزایش ضریب امنیت و اتخاذ رویكردهای پیشگیرانه شاهد كاهش بروز ناهنجاری های اجتماعی خواهیم بود.

وی حفظ امنیت داخلی و استقرار نظم و آرامش در استان را مرهون همدلی تمام دستگاه های عضو شورای تامین دانست و گفت: از دستگاه های قضایی، امنیتی، نظامی و انتظامی انتظار می رود با استمرار تعامل خود در جهت توسعه نظم و امنیت عمومی، پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرایم و مفاسد اجتماعی و امنیتی گام بردارند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار سردار امیری مقدم فرمانده نیروی انتظامی استان گزارشی از فعالیت های نیروی انتظامی و آخرین وضعیت امنیتی استان ارایه كرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز