خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان رضوی:

احیای بافت فرسوده اطراف حرم رضوی نیازمند 80 هزار میلیارد ریال اعتبار است

احیای بافت فرسوده اطراف حرم رضوی نیازمند 80 هزار میلیارد ریال اعتبار است
کد خبر : ۱۹۴۶۱

نوسازی بافت های فرسوده در پایتخت معنوی ایران بایستی مبتنی بر اصول معماری اسلامی ایرانی و متناسب با سابقه تاریخی فرهنگی مشهد باشد.

مشهد – ایلنا: استاندار خراسان رضوی از تشكیل كمیته ای برای ساماندهی بافت های فرسوده استان با اولویت مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسین فروزان مهر در حاشیه بازدید از بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران با بیان اینكه از مجموع شهرهای استان، 28 شهر دارای بافت فرسوده است به وجود  دو هزار و 200 هكتار بافت فرسوده در شهر مشهد اشاره كرد و گفت: از این میزان 366  هكتار پیرامون حرم امام هشتم(ع) قرار دارد كه بازسازی آن با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: برای احیای بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی تاكنون 30 هزار میلیارد ریال هزینه شده است و بر اساس برآوردها برای اتمام آن 80 هزار میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

استاندار خراسان رضوی احیای بافت فرسوده مشهد را مستلزم تامین منابع مالی و تملك اراضی از طریق جلب مشاركت مردم و  بخش خصوصی دانست و تصریح كرد: بر اساس مصوبات سفرهای هیات دولت به استان، تكالیفی برای برخی دستگاه های اجرایی و بانك مركزی تعیین شده است كه در قالب كمیته یاد شده پیگیری خواهد شد.

فروزان مهر با بیان این كه دولت به عنوان حامی و تسهیل كننده در كنار مجریان این طرح خواهد بود؛ افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تامین درصدی از نرخ كارمزد و سود تسهیلات واگذار شده برای اجرای پروژه در بافت فرسوده بر عهده دولت است كه تحقق آن پیگیری می شود.

وی سرعت بخشیدن به روند اجرای این پروژه در مشهد و سایر شهرستان های خراسان رضوی را نیازمند هماهنگی و همدلی مجموعه دستگاه های ذی ربط عنوان و اضافه كرد:  تحقق بازسازی بافت های فرسوده جز با مشاركت مردم و سرمایه گذاری بخش خصوصی ممكن نیست.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: نوسازی بافت های فرسوده در پایتخت معنوی ایران بایستی مبتنی بر اصول معماری اسلامی ایرانی و متناسب با سابقه تاریخی فرهنگی مشهد باشد.

وی با تاكید بر احترام به حقوق مردم و رعایت موازین شرعی و قانونی در روند تملك اراضی واقع در محدوده اجرای این طرح از تمام مجریان پروژه خواست تا نسبت به رعایت این موضوع توجه لازم را به عمل آورند.

سید محمد پژمان شهردار مشهد نیز پیشرفت فیزیكی بهسازی بافت فرسوده مشهد را 50 درصد اعلام كرد و گفت: میزان تملك بافت فرسوده  نیز 65 درصد بوده است.

گفتنی است سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی، فرماندار مشهد، مدیر كل راه شهرسازی، شهردار منطقه ثامن و تعدادی از مدیران حوزه شهری، استاندار خراسان رضوی را در این بازدید همراهی می كردند.
 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز