گردشگری، محور روابط فرهنگی و رونق اقتصاد شهری است
نمایندگان تشکلهای مردمی کشور ژاپن با شهردار تبریز دیدار کردند.
ایلنا: شهردار تبریز گردشگری را محور تقویت روابط فرهنگی و نیز رونق اقتصاد شهری در عصر حاضر یاد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا نوین در دیدار با نمایندگان تشکلهای مردمی کشور ژاپن با وی ضمن تأکید بر لزوم تقویت و توسعه زیرساختها و عناصر گردشگری تصریح کرد: توسعه و رونق گردشگری و دستیابی به درآمدهای پایدار از طریق همین صنعت یکی از شاخصها و راههای رونق اقتصاد شهری است و امروزه بسیاری از کشورهای جهان تنها از طریق توریسم و صنعت گردشگری نام خود را در ردیف کشورهای مطرح قرار دادهاند.
وی شناسایی شاخصها، عناصر و جاذبههای گردشگری، نگاه توسعهای و اقتصاد محور به مقوله صنعت توریسم، سرمایهگذاری هدفمند، رقابتپذیری، معرفی عناصر موجود و جاذبههای گردشگری به داخل و خارج و برجستهسازی آنها، فراگیرسازی روح و فرهنگ گردشگری در بین شهروندان از طریق راهاندازی و توسعه تورهای تبریزگردی، پرهیز از تنگنظری و انحصارطلبی در این حوزه، تهیه و تدوین نقشه راه گردشگری، برنامهریزی هدفمند، استفاده از تجارب دیگر کشورهای جهان، بومیسازی تجارب جهانی در حوزه گردشگری، فعالسازی قابلیتها و ظرفیتهای گردشگری، بازنگری در رفتارهای اجتماعی و تغییر نگرشها به مقوله گردشگری، توجه به اصل آموزش در تمامی سطوح و حوزهها، بسترسازی برای تبادل گردشگر و تورهای گردشگری با دیگر کشورها و ترغیب و تشویق مردم به سفر و گردشگری از جمله الزامات و ضرورتهای این حوزه اعلام کرد و گفت: لازم است متولیان این حوزه به توسعه و توقیت زیرساختهای این بخش توجه جدی داشته باشند.
نوین با اشاره به اقدامات شهرداری تبریز در ایجاد، تقویت و توسعه بسترهای گردشگری طی سالهای اخیر تصریح کرد: ایجاد و توسعه زیرساختهای گردشگری شهری به منظور معرفی و شناساندن هرچه بیشتر و بهتر شهر و و هویت تاریخی و فرهنگی تبریز به شهروندان از یک سو و گردشگران داخلی و خارجی از سوی دیگر از مهمترین برنامهها و اهداف اجتماعی فرهنگی شهرداری تبریز طی سالهای اخیر بوده بوده و با توجه به موفقیتهای نسبی حاصل شده در این بخش، طرحهای شهرداری در سال جاری نیز افزایش خواهد یافت.
وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری تبریز همواره نهایت تلاش خود را برای ایجاد زیرساختهای لازم برای گردشگران انجام میدهد، خاطر نشان کرد: شهرداری تبریز با زیباسازی محیط شهری، احداث تله کابین، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری، راه اندازی اتوبوسهای تبریزگردی، نورپردازی اماکن و آثار تاریخی، راه اندازی اکیپهای راهنمای گردشگران و مسافران، تجهیز، افزایش و آماده سازی پارکهای مسافر، تهیه و توزیع نقشههای گردشگری چند زبانه، انتشار کتابهای تخصصی در زمینه شناسایی شهر تبریز بصورت چند زبانه، انتشار جزوات و بروشورهای معرفی تبریز و آثار تاریخی و اماکن تفریحی این شهر، اجرای طرح ابتکاری ازمن بپرس و طرحهای دیگر گامهای عملی در این حوزه برداشته است.
شهردار تبریز موفقیت در توسعه صنعت گردشگری و تبدیل آن به عامل رونقبخش اقتصاد شهر و شهروندان را در گرو همکاری و همت تمامی مسوولان و نیز شهروندان دانست.