خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آذربایجان شرقی:

دولت روحانی فرصت شكوفایی نهادهای مستقل كارگری را فراهم كند

دولت روحانی فرصت شكوفایی نهادهای مستقل كارگری را فراهم كند
کد خبر : ۸۳۷۳۵

«امیدواریم در دولت اعتدال شاهد شکوفایی نهادهای مدنی کارگری چون کانون‌ها باشیم./ دولت جدید برای بهتر شدن معیشت کارگران تلاش کند و از قشر کارگر و همچنین قانون کار حمایت شود.»

ایلنا: رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی گفت: نهادهای مدنی بازوان نظارتی جامعه و نهادهای تصمیم گیرنده به خصوص دولت‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تبریز، «علی خادم» كه در مجمع عمومی کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرسنل داروخانه‌های کشور سخنرانی می‌كرد، افزود: نهادهای مدنی مسائلی چون حقوق و دستمزد و مسکن و آموزش کارگران را پیگیری می‌کنند و از این طریق امنیت را در جامعه کارگری افزایش می‌دهند.

وی به آسیب موجود در شوراهای اسلامی کار نیز اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی در واحدهای بزرگ تشكیل می‌شوند كه كارگران یا قرارداد رسمی دارند و یا شغل‌شان مستمر است و مشارکت و حضور کارفرما در جلسات این شورا الزامی است.

خادم با اشاره به مزیت‌های انجمن صنفی کارگری گفت: قابل تایید بودن انجمن‌ها در سازمان ملل (ILO)، به طور خالص کارگری بودن، امکان تشکیل انجمن‌ها در داخل و خارج کارگاه و تشکیل نهادهای مدنی بالا دستی به اسم کانون که باعث سازماندهی هرمی می‌شود، از مزایای انجمن‌های صنفی هستند. این مزایا باعث می‌شوند انجمن‌های صنفی بهترین راهکار برای استقلال جوامع کارگری باشند.

وی به انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت اعتدال به وعده‌های خود عمل کند و ما در دولت آینده شاهد شکوفایی نهادهای مدنی کارگری چون کانون‌ها و رشد دیدگاه سندیکایی باشیم و دولت جدید برای بهتر شدن معیشت کارگران تلاش کند  واز قشر کارگر و همچنین قانون کار حمایت شود.

وی با اشاره به قانون کار گفت: دولت باید حمایتش را از کلیت قانون کار اعمال کند.

خادم با اشاره به وضعیت سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: سازمان تأمین اجتماعی صندوق بین المللی کارگران است و متاسفانه در دولت قبلی این نهاد تبدیل به یک سازمان سیاسی شده بود به‌طوری که طی یکسال شاهد تغییرات متعدد مدیران این سازمان بودیم و ما انتظار داریم دولت از این سازمان صیانت کند و مدیران غیرسیاسی را در راس امور قرار دهد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز