خبرگزاری کار ایران

جمع‌بندی كاندیداهای ریاست جمهوری/۷

سعید جلیلی: باید از ظرفیت هنر برای انتقال پیام خود استفاده کنیم

سعید جلیلی: باید از ظرفیت هنر برای انتقال پیام خود استفاده کنیم
کد خبر : ۷۸۸۴۸

خی اوقات مظاهر فرهنگی زیبایی مثلا در راننده کامیونی که کنار جاده نماز می‌خواند؛ می‌بینیم. باید ارتقای فرهنگی بخش‌های مختلف جامعه را فراهم کنیم. باید حیات طیبه شکل بگیرد که این به معنای یک زندگی دلنشین آرام است.

 ایلنا: سعید جلیلی در وقت اضافه ذخیره شده مناظرات گفت: اگر قرار است وارد دوره جدیدی شویم؛ تمدن اسلامی از اولویت‌های ماست. باید در کنار سخت افزارهای لازم باید به روح و فرهنگ نیز توجه کرد. در این حوزه دولت وظایفی دارد که به آنها اشاره خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، وی اضافه کرد: یکی از وظایف دولت ساماندهی فرهنگی است یعنی باید بین بخش‌های فرهنگی دولت هماهنگی‌های لازم وجود داشته باشد. مساله بعدی این است که با سرمایه‌گذاری‌های درست ظرفیت‌های موجود را تقویت کنیم. بدون شک صرفه‌جویی ده‌ها برابر در حوزه‌های دیگر ظرفیت ایجاد می‌شود.

جلیلی گفت: به عنوان مثال اگر ظرفیت مساجد تمام وقت و 24 ساعته شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد همچنین درخصوص بخش تربیتی و آموزشی معلمان و مادران هم همین طور. به اعتقاد من اگر ظرفیت لازم را در خانواده‌ها و مدارس ایجاد کنیم یعنی معلم‌ها و مادران مجبور نباشند؛ شغل‌های دیگری داشته باشند، بسیاری از مفاسد اجتماعی به وجود نمی‌آید.

جلیلی گفت: برخی اوقات مظاهر فرهنگی زیبایی مثلا در راننده کامیونی که کنار جاده نماز می‌خواند؛ می‌بینیم. باید ارتقای فرهنگی بخش‌های مختلف جامعه را فراهم کنیم. باید حیات طیبه شکل بگیرد که این به معنای یک زندگی دلنشین آرام است، هرچه این حیات دلنشین بیشتر محقق شود جامعه بیشتر بهره‌مند می‌شود. دولت در این زمینه بسیار مهم است. اگر دولت در الگوی مصرف خوب عمل کرد مردم هم خوب عمل می‌کنند. ما باید ببینیم دولت چه فرهنگی را القا می‌کند. ما مشاهده می‌کنیم آثار فرهنگی اگر به خوبی بروز کند همه را جذب می‌کند. رفتار مناسب امام در نوفل‌لوشاتو باعث جذب ساکنین آن محل شده بود که اکنون می‌بینیم که چند هزار نفر در هیات‌های مذهبی مثلا آقای کریمی شرکت می‌کنند و با نشاط از این جلسه بیرون می‌آیند، ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. ما باید از ظرفیت هنر برای انتقال پیام خود استفاده کنیم و مهم‌ترین بحث این است که از ظرفیت مردم در این زمینه استفاده کنیم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در مورد صحبت‌های آقای عارف باید بگویم که در جلسه بسیار آزادی بسیاری از اساتید از من انتقاد کردند. ما باید سال 80 را ببینیم، در آن سال‌ هیچ کاری در زمینه برگزاری کرسی‌های مناظره و پاسخگویی به شبهات انجام نشد. افکار عمومی می‌توانند قضاوت کنند که آیا این کارها انجام شد یا خیر؟

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز