خبرگزاری کار ایران

ضرغامی:

مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری آسیب‌شناسی شده است

مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری آسیب‌شناسی شده است
کد خبر : ۲۷۳۹۴

مناظره‌های مستقیم دو به دو از نظر مشارکت عمومی بسیار موفق و کار فوق العاده‌ای بود که در نتیجه انتخابات به لحاظ مشارکت مردم بسیار تاثیر داشت.

ایلنا: عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ضوابط پخش در سیمای جمهوری اسلامی با ضوابط اکران و نمایش در سینما متفاوت است و به همین علت بخش زیادی از تولیدات سینمایی از شبکه‌های سراسری جمهوری اسلامی ایران قابل پخش نیست.

به گزارش ایلنا،ضرغامی گفت: این محدودیت‌ها به همه ابعاد چه ظاهری و نظارتی و چه محتوای فیلم برمی‌گردد بنابراین به علت جدیت و سخت گیری رسانه ملی برای پخش برنامه‌های مفید و بدون اشکال طبیعی است بخشی از این فیلم‌ها که شاید در سینما‌ها خیلی مشکل نداشته باشد در شبکه‌های تلویزیونی قابل پخش نیستند.

رئیس سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری کرد: اگر همکاری بهتری شود شاهد پخش برنامه‌های بیشتری از سینمای ایران در شبکه‌های تلویزیونی خواهیم بود.

ضرغامی در باره تولید تله فیلم و فیلمهای سینمایی در رسانه ملی گفت: تاکنون ۱۲۰۰ تله فیلم تولید و پخش کردیم که برخی از این تله فیلم‌ها با اینکه برای اکران در سینما‌ها نبود اما با اصراری که وجود داشت در سینما‌ها اکران شدند و فروش بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: آخرین آن‌ها در حوزه دفاع مقدس فیلم «روزهای زندگی» بود که بیشترین جوایز را در جشنواره فجر گرفت و اکران هم شد اما از نظر ما برای پخش در تلویزیون مطرح بود.

رئیس رسانه ملی همچنین اعلام آمادگی کرد؛ تولیدات سینمایی را از این رسانه پخش کند.

وی در باره سیاست گذاری سازمان صدا و سیما برای پخش مناظره‌های انتخاباتی هم گفت بدون تردید سیاست‌های رسانه ملی در جهت افزایش مشارکت عمومی در انتخابات خواهد بود و آگاهی بخشی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی جزو برنامه‌های ماست.

ضرغامی درباره مناظره دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری گفت: مناظره‌های مستقیم دو به دو از نظر مشارکت عمومی بسیار موفق و کار فوق العاده‌ای بود که در نتیجه انتخابات به لحاظ مشارکت مردم بسیار تاثیر داشت.

ضرغامی افزود: مناظره‌های قبلی آسیب‌شناسی شده است و ستاد انتخابات سازمان با نگاه مثبت به اصل مناظره، در این حوزه در حال برنامه ریزی است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی برای آغاز فعالیت‌های انتخاباتی مد نظر قرار گرفت گفت: از نظر قانونی پس از تعیین صلاحیت‌ها و اعلام رسمی از طرف ستاد انتخابات برنامه‌های رسمی تبلیغاتی ما که حدود سه هفته است آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صدا و سیما در باره نشست وی با کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نگاه اعضای محترم نگاه کار‌شناسی و ارتفاع گرفتن از برخی جزئیات بود که به نظرم خیلی خوب بود و فرصت پیدا کردیم اشاره‌ای به فرآیند تولید برنامه‌های نمایشی کنیم.

ضرغامی افزود: خوشبختانه اعضای کمیسیون هم در این باره کار کرده بودند و آن‌ها هم نقطه نظرات خود را در مورد این فرآیند اعلام کردند و در ‌‌نهایت به جمع بندی‌های خوبی برای آینده رسیدیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز