خبرگزاری کار ایران

سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با ایلنا مطرح كرد:

نظارت بر صدا سیما قوی‌تر می‌شود

نظارت بر صدا سیما قوی‌تر می‌شود
کد خبر : ۲۷۲۹۶

هم اکنون28 بند از لایحه نظارتی آماده شده است. در طرح قدیم وضعیت نظارتی یک حالت اصلاحی دارد یعنی هیات نظارت اشکالات را می‌بیند تذکر می‌دهد اما ضمانت اجرایی وجود ندارد لذا کمیسیون قصد دارد بحث نظارتی را قوی‌تر کند و بخش ضمانتی آن را ارتقا دهد.

 ایلنا سیدعلی طاهری(سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) می‌گوید که باید بحث نظارتی در صدا و سیما تقویت شود و کمیسیون نیز این بحث را به صورت جدی پیگری می‌کند.
سید علی طاهری(سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به روند تهیه طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما گفت: هم اکنون در دستور کمیسیون فرهنگی مجلس طرح خط مشی و نحوه اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما مطرح است لذا قرار شد که کار گروه رسانه و هنر با سازمان صدا و سیما رابطه بیشتر و بهتری داشته باشد و با برگزاری جلسات این چنینی اشکالات رفع شود.
وی ادامه داد: هم اکنون ۲۸ ماده از این طرح آماده شده است اما در بخش نظارت بگونه‌ای قصد داریم حرکت کنیم که مجموع کار‌ها دیده شود.
طاهری ادامه داد: شاه بیت این طرح تقویت بخش نظارتی و کار ساز بودن ان طرح است هم اکنون وضعیت نظارتی یک حالت اصلاحی دارد یعنی اینکه هیات نظارت اشکالات را می‌بیند تذکر می‌دهد اما ضمانت اجرایی وجود ندارد لذا کمیسیون قصد دارد بحث نظارتی را قوی‌تر کند و بخش ضمانتی آن را ارتقا دهد.
وی ادامه داد: البته تعدا اعضائ شورا براساس اینکه طبق قانون اساسی انتخاب می‌شود را نمی‌توان تغییر داد اما دنبال این هستیم که ضمانت اجرایی این طرح افزایش پیدا کند.
سید علی طاهری درباره حضور ضرغامی در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: موضوع جلسه فیلم یک خانواده محترم بود اما نگاه کمیسیون بالا‌تر از بحث فیلم بود اما بحث ساخت فیلم مدنظر قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: عزت الله ضرغامی از نگاه کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کرد و تاکید کرد که این فیلم مورد تایید ما و سیما فیلم نبوده است و ما به سازندگان فیلم به دلیل سوابقی که داشتند اعتماد بیش از حد و بی‌جا کردیم و باید از این به بعد دقت بیشتری کنیم تا چنین اتفاقی نیفتد.
وی ادامه داد: البته ضرغامی اعتقاد داشت که برای ما محرز شده است که عمدی از سوی تهیه‌کنندگان در ساخت این فیلم نشده است بلکه فقط اعتماد بیش از حد شده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز