خبرگزاری کار ایران

هوتن شكیبا با دو نمایش راهی جشنواره تئاتر فجر می‌شود؛

پس از جشنواره با نمایش «ویران» در تالار مولوی

پس از جشنواره با نمایش «ویران» در تالار مولوی
کد خبر : ۲۹۷۲۸

شكیبا: قرارداد تیپ كمك خوبی بود اما بعد از مدتی مسئولان گفتند قرارداد تیپ برای دیگران است و به اجراهای تالار مولوی كمك هزینه تعلق می‌گیرد كه میزان آن بیشتر به شوخی شباهت دارد.

ایلنا: هوتن شكیبا كه با نقش آفرینی در دو اثر نمایشی به سی‌ویكمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌آید؛ امیدوار است از اجرای عمومی نمایش «ویران» در تالار مولوی حمایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شكیبا كه این روزها درحال تمرین در نمایش «هتل رضا» نوشته جابر رمضانی و كارگردانی یوسف باپیری است، گفت: در كنار این اثر نمایشی كار دیگری به نام «ننه دلاور بیرون پشت در» را برای فجر آماده می‌كنیم كه متن آن براساس دو نمایشنامه «ننه دلاور» برتولت برشت و «بیرون پشت در» ولفگانگ بورشرت توسط سجاد افشاریان نوشته شده است كه روز یكشنبه نوبت بازبینی اثر است و امیدوارم امكان حضور در جشنواره را پیدا كند.

وی ضمن اشاره به اینكه سال گذشته با نمایش «ویران» به كارگردانی باپیری در جشنواره شركت كرد، از اجرای عمومی این اثر پس از جشنواره سی‌ویكم در تالار مولوی خبر داد و تصریح كرد: این اثر درباره زلزله تهران است كه سال گذشته موفق شد جایزه ویژه هیئت داوران را از بخش نگاه ویژه جشنواره دریافت كند.

وی افزود: تمرینات برای اجرای عمومی این نمایش نیز شروع شده كه امیدوار هستم آثار همزمانی كه با ما اجرا خواهد شد موجب به هم خوردن برنامه‌های اجرا و جذب مخاطب نشود.

بازیگر نمایش آوازه‌خوان طاس با بیان اینكه ابتدا قرار بود كار را آبان‌ماه در تئاترشهر اجرا كنیم در ارتباط با پیش‌بینی گروه درخصوص تامین هزینه‌های كار، اظهار كرد: با توجه به اجرا در تالار مولوی كل دكوری كه سال گذشته برای اجرا در جشنواره ساخته شد به دردمان نمی‌خورد و ناچار هستیم دكور جدید بسازیم كه هنوز نمی‌دانم هزینه تولید اثر چقدر خواهد شد.

وی ادامه داد: خیلی علاقه داریم كل سالن را برای اجرا دراختیار داشته باشیم، كه با این تفاسیر می‌توانیم مخاطب بیشتری جذب كنیم و بلیت بیشتری بفروشیم كه خیلی كمك خواهد بود. چون كل جایزه‌ سال گذشته تنها هشتصدهزار تومان بود كه برای تولید آثار بعدی كنار گذاشته شد و واقعا مبلغ كمی است، یعنی به نوعی می‌توان گفت هیچ است.

این هنرمند جوان ضمن اشاره به هزینه‌های بالای تولید نمایش «ویران»، اضافه كرد: پروسه تمرین این نمایش 9ماه طول كشید چون به تمرین زیادی نیاز داشت. برای تمرین‌ها ما ناچار بودیم پلاتوی خصوصی اجاره كنیم كه بسیار هزینه‌بر بود، اما با تمام این شرایط امیدوار هستم اجرای عمومی خوبی داشته باشیم.

شكیبا همچنین به قراردادهایی كه با گروه‌ها بسته می‌شود نیز اشاره كرد و گفت: قبلا بر اساس سند تیپ با گروه‌ها قرارداد می‌بستند كه كمك خوبی برای گروه‌ها محسوب می‌شد. اما بعد از مدتی مسئولان مركز گفتند قرارداد تیپ برای دیگران است و به اجراهای تالار مولوی كمك هزینه تعلق می‌گیرد كه میزان آن بیشتر به شوخی شباهت دارد.

این بازیگر در انتها، تصریح كرد: چنین برخوردی موجب شد تا آثار تولیدی به سمتی برود كه یك نفرنویسندگی، كارگردانی و بازیگری را همزمان انجام دهد. چنین اتفاقی آینده خوبی را برای تئاتر نوید نمی‌دهد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز