خبرگزاری کار ایران

چهره‌های فرهنگی درباره انتصاب معاون مطبوعاتی چه می‌گویند:

معاونی که مطبوعات را می‌شناسد

معاونی که مطبوعات را می‌شناسد
کد خبر : ۱۰۳۶۹۱

آشنایی با مقوله مطبوعات، مهارت و تجربه و محبوبیت در بین اصحاب مطبوعات؛ مشخصات خوبی برای اینکه معاون مطبوعاتی است.

ایلنا: انتخاب حسین انتظامی به‌عنوان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بازخوردهای مثبتی در میان چهره‌های فرهنگی و نیز اهالی رسانه داشته است. آشنایی حسین انتظامی با مصادیق و مشکلات امروز مطبوعات و نیز رسانه‌های دیجیتال در کشور و عضویت وی در جامعه‌ی رسانه‌ای موجب شده، این خوش‌بینی درمیان جامعه‌ی رسانه‌ای کشور به وجود آید که سپردن امور مطبوعاتی به فردی آشنا با رسانه به بسیاری از تعصبات، سهم‌خواهی، رانت‌ها و ممیزی‌های گسترده پایان خواهد داد.

علی دهباشی(مدیرمسئول بخارا) در این باره می‌گوید:

آقای حسین انتظامی از نظر من فردی شایسته، توانمند و دارای سوابق کاری خوب و موثر است. من ایشان را فردی دلسوز برای مطبوعات شناختم و فکرمی کنم انتخاب وی برای معاونت مطبوعاتی، بهترین گزینه بوده است. اینکه یک فرد خودش از اصحاب مطبوعات است و از طرفی دلسوز مطبوعات است خیلی می‌تواند موثر باشد و این مولفه‌ها در آقای انتظامی هست.

پرویز خرسند(روزنامه‌نگار) نیز اعتقاد دارد:

شخصا با ایشان خیلی برخورد نداشته‌ام اما از اهل مطبوعات مکرر شنیده‌ام که حسین انتظامی مدیر توانمندی است. نگاه خوبی به مطبوعات دارد. دوره روزنامه جام جم ایشان را هم به یاد دارم که روزنامه‌ای را که فکر نمی‌‌کردیم موفق شود با مدیریت او موفق شد. از سویی ایشان خودش اهل کتاب و نوشتن و تالیفات هستند که این خیلی مزیت است که یک مدیر خودش اهل قلم زدن و نوشتن باشد. متاسفانه آنقدر مدیر فرهنگی دیده‌ام که بلد نیست بنویسد و دیگران برایش می‌نویسند. بالاخره امیدواریم با حضور ایشان دوره مرگ مطبوعات به پایان برسد.

علی اکبر اشعری(معاون اسبق مطبوعاتی وزیر ارشاد در دوره میرسلیم) نیز انتصاب او را مغتنم شمرده و می‌گوید:

یکی از گزینه‌های مناسب برای معاونت مطبوعاتی آقای انتظامی هستند. آقای انتظامی مراحل مختلف کار مطبوعاتی را از لحاظ اداری در وزارت ارشاد طی کرده است. کار‌شناس مطبوعات کل مطبوعات داخلی و همچنین مدیر کل مطبوعات داخلی بوده و به هر حال دوره مدیریت خوبی را سپری کرده است. ایشان در کار مطبوعاتی از نویسندگی تا سردبیری و مدیر مسئولی روزنامه‌های کثیرالانتشار هم موفق بوده است و به همین دلیل در انتخابات هیات نظارت مطبوعات هم دو، سه دوره است که بیشترین رای را می‌آورد و به عنوان نماینده مدیران مسئولان در هیات نظارت انتخاب می‌شود. همانطور که می‌‌دانید مدیران مسئولان مطبوعات از طیف‌های مختلف فرهنگی و سیاسی هستند و این نشان دهنده محبوبیت آقای انتظامی است.
به نظرم این موضوع، چند خصوصیت را نشان می‌دهد. یکی آشنایی ایشان با مقوله مطبوعات، دوم مهارت و تجربه خوبی که در این زمینه داشتند و سوم محبوبیتی که در بین اصحاب مطبوعات دارند. این‌ها همه مشخصات خوبی است برای اینکه کسی را به عنوان معاون مطبوعاتی انتخاب کنند.

بهاالدین خرمشاهی(محقق و مترجم) نیز می‌گوید:

خوشحالم از انتصاب جناب دکتر انتظامی برای معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد. آقای حسین انتظامی عزیز فرزانه‌ای است که من او را می‌شناسم. یادم هست جایی هم چیزی برای ایشان نوشته‌ام یا قبلا گفته‌ام. حالا چه بگویم از این نیک مرد که مدیری وظیفه‌شناس است. شیفته کار مطبوعات است. سخت کوشیده است و رنج برده است در این سالیان تا در این سال‌های نابسامانی، مطبوعات به سامان شود. این خیلی ارزشمند است که کسی به کارش عشق بورزد. من دو سه باری بیش ایشان را ندیده‌ام اما از‌‌ همان دیدار‌ها عیار مدیریتش دستم آمد که خبره است برای مدیریت مطبوعات و چهره نیکویی است. ما هم در این دولت امید، امید داریم که کار‌ها به چنین خبرگانی سپرده شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز