خبرگزاری کار ایران

فرزند محمود استاد محمد در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

ناچاریم ماهی 20میلیون تومان بپردازیم تا از خارج دارو تهیه کنیم

ناچاریم ماهی 20میلیون تومان بپردازیم تا از خارج دارو تهیه کنیم
کد خبر : ۸۱۵۳۹

محمود استاد محمد نویسنده و کارگردان با سابقه تئاتر کشور مدتی است با بیماری سرطان کبد مبارزه می‌کند و یکی از داروهای مهم او به نام "نگزاوار" مدت 30روز است در هیچ یک‌ از داروخانه‌های کشور و حتی بازار آزاد نیز یافت نمی‌شود.

ایلنا: محمود استاد محمد یک ماه است نتوانسته داروهای مورد نیاز خود را تهیه کند. این شرایط موجب شده فرزند او ناچار شود برای تهیه داروی مورد نیاز از طریق کشورهای خارجی اقدام کند که هزینه‌ای بیش از 20میلیون تومان در ماه را به این خانواده تحمیل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مانا استاد محمد(فرزند محمود استاد محمد) نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان پیشکسوت تئاتر کشور در پاسخ به این سوال که سرانجام موفق به تهیه داروهای موردنظر شده است یا خیر، گفت: خیر، مسئله همچنان به روال سابق است و در بر همان پاشنه می‌چرخد. پدر مدت یک ماه است که نتوانسته داروهای خود را مصرف کند اما باتوجه به شرایط موجود فکر می‌کنم ما به هر صورت که شده باید دورهای مورد نیاز را برای ایشان تهیه کنیم.

وی با اشاره به هزینه بسیار سرسام آور قیمت داورهای مورد نیاز اظهار کرد: کشورهای مختلف قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌کنند اما آنچه تا به این لحظه قیمت گرفتیم برای خرید 120عدد دارو که تنها کفاف یک ماه مصرف را می‌دهد باید چیزی بین 20تا 26میلیون تومان بپردازیم.

فرزند محمود استاد محمد همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به قیمت بسیار بالای داروها آیا امکان تهیه در بلندمدت وجود دارد، عنوان کرد: کار بسیار دشواری است اما وقتی چاره‌ نباشد نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم و باید داروها را به هر شکل شده تهیه کنیم.

وی درمورد احوال عمومی این روزهای محمود استادمحمد اظهار داشت: بدن فعلا از نظر ظاهری علائمی وجود ندارد. امروز برای انجام برخی آزمایش‌ها اقدام خواهیم کرد که باید انتظار بکشیم نتیجه چهار روز دیگر اعلام شود تا ببنیم واکنش کبد در ارتباط با یک ماه عقب افتادن داروها چه بوده است.

او همچنین ضمن پاسخ با سوالی مبنی بر اینکه چه نهادهایی می‌توانند در زمینه تهیه داروها کمک باشند، گفت: خانم هاشمی و بنیاد بیماری‌های خاص به طور کامل در جریان مسئله قرار دارند اما نهادهایی مانند وزارت بهداشت و وزارت ارشاد اگر علاقه داشته باشند می‌توانند کمک کنند، منتها در صورتیکه به چنین کاری علاقه داشته باشند.

استادمحمد در پایان تصریح کرد: می‌دانیم که این مراکز از نظر قانونی موظف به چنین کاری نیستند اما به هرحال این نکته را نیز می‌دانیم که هرگاه دلشان بخواهد و علاقه داشته باشند می‌توانند در این زمینه وارد عمل شوند.

محمود استاد محمد نویسنده و کارگردان با سابقه تئاتر کشور مدتی است با بیماری سرطان کبد مبارزه می‌کند و یکی از داروهای مهم او به نام "نگزاوار" مدت یک ماه است در هیچ یک‌ از داروخانه‌های کشور و حتی بازار آزاد نیز یافت نمی‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز