خبرگزاری کار ایران

معاونت اجتماعی ناجا خبر داد؛

برخورد با مواد فروشان، ارذل و معتادان خیابانی؛ الویت‌ امسال ناجا

برخورد با مواد فروشان، ارذل و معتادان خیابانی؛ الویت‌ امسال ناجا
کد خبر : ۶۲۸۷۲

در چندسال اخیر مشاهده شده است که بسیاری از زنان برای لاغر شدن دست به مصرف شیشه می‌زنند و یا بسیاری از دانشجویان و کرامندان برای بیدار ماندن و یا افزایش راندمان کرای دست به این استعمال خطرناک می‌زنند در حالی که مصرف شیشه تاثیر منفی و مستقیم بر روی سلول‌های مغز دارد.

ایلنا: معاونت اجتماعی ناجا گفت: برخورد با اراذل و اوباش و فروشندگان مواد مخدر و معتادان خیابانی بنا بر مطالبه مردم از ناجا امسال در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار منتظرالمهدی درباره اقدامات ناجا در ایام نوروز امسال، گفت: طی نظرسنجی به عمل آمده از ۵ هزار ۶۴۵ فرد بالای ۱۸ سال در تمام استان‌های کشور بالغ بر ۷۹ درصد مرد از اقدامات پلیس راهور راضی بودند که بیشترین علت رضایت آنان مربوط به روان‌سازی جاده‌ها، برخورد با مردم و حضور نیروهای پلیس در جاده‌ها بوده است.

معاونت اجتماعی ناجا به رضایت مردم از ناجا در بخش برقراری امنیت در شهر‌ها اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۵۴ درصد مردم خانه‌ها خود را در ایام سفر به اقوام، آشنایان و همسایگان سپرده بودند که از میان ۷۳ درصد افراد در حال سفر نسبت به امنیت خانه‌های خود مطمئن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۳ درصد مردم با خودروهای شخصی خود به سفر رفته‌اند، افزود: ۳۸ درصد مردم با خودروی پراید به سفر رفته‌اند و پس از آن بیشترین خودروی مشاهده شده در جاده‌ها مربوط به خودروی پژو ۴۰۵ بوده است.
منتظرالمهدی به برپایی ۲۵۰ چادر پلیس در تهران و۹۷ پایگاه نیز در استان البرز برای برقراری امنیت در ایام نوروز اشاره کرد و ادامه داد: در تمامی استان‌ها این پایگاه‌ها برقرار بود که نقش مهمی در برقراری امنیت با توجه به خالی بودن محله داشته است.

معاونت اجتماعی ناجا با بیان اینکه اکنون در عصر ارتباطات قرار داریم و پلیس اجتماعی ناجا موظف است که در ارتقای این امر گام بردارد، خاطر نشان کرد: پلیس موظف است با توجه به موازین ارزشی ملی و دینی با مردم برخورد داشته باشد چراکه با این اقدام می‌تواند مشارکت مردمی را افزایش دهد و چهرهٔ خوبی از پلیس را برای مردم نهادینه کنیم.

وی به مشارکت پلیس با سینماگران در حوزه سینما اشاره کرد و افزود: چندین سریال از جمله سودگرا وبدل و چندین سریال دیگر در دست بررسی و ساخت قرار داده است تا بتواند زمینه‌های بهتری برای تعامل پلیس با مردم فراهم شود.

منتظرالمهدی از برگزاری جندین همایش ناجا در سراسر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: پایگاه‌ داده‌های اجتماعی ناجا در اواسط اردیبهشت با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین به مرحله اجرایی می‌رسد که این پایگاه می‌تواند تغییرات بزرگی در زیمنه اطلاعات اجتماعی ناجا پدید آورد.

معاونت اجتماعی ناجا از راه‌اندازی سایت امین‌جامعه خبر داد و گفت: در این سایت تمامی خصوصیات وسابل موتوری کشف شده اعلام می‌شود تا مال‌باختگان با ارائه مدارک لازم ضمن کسب اطلاعات لازم نسبت به دریافت وسائل موتوری خود اقدام کنند.

وی همچنین به تدوین اطلس آسیب‌های روانی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: در سال جاری جشنواری هنر و امنیت برگزار می‌شود و همیچنی با هماهنگی مراکز آموزش و آموزش و پرورش نشست‌های مشترکی جهت آگاهی بخشی به دانش‌اموزان و خانواده‌ها برای برخورد صحیح با جرایم و آسیب‌ها برپا کرده‌ایم.

مطالبات مردم از ناجا در سال جاری

معاونت اجتماعی ناجا تصریح کرد: مهم‌ترین مطالبات مردم از ناجا مربوط به خرید و فورش مواد مخدر است که امسال برخورد با خریداران و فروشندگان مواد مخدر در دستور کار است و برخورد با ارذل و اوباش که دومین مطالبه مردم از ناجا بوده است همچون سال گذشته در برنامه‌های ناجا قرار دارد و با توجه به تکمیل بانک اطلاعاتی هر زمانی که بخواهیم می‌توانیم آنان را احضار کنیم.

وی ادامه داد: مبارزه با سرقت و به ویژه می‌ارزه سرقت خرد یکی از مطالبات مهم مردمی بوده است که جمع‌آوری معتادان خیابانی به عنوان دیگر مطالبه مردم از ناجا می‌تواند نقش به سزایی در کاهش سرقت‌های خرد داشته باشد چراکه با توجه به افزایش قیمت موادمخدر شاهد افزایش سرقت‌های خرد در کشور از سوی معتادان بوده‌ایم.

معاونت اجتماعی ناجا به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ ناجا در ترک اعتیاد اشاره کرد و ادامه داد: در مرکز ماده ۱۵ معتادان به صورت داوطلبانه به این مرکز مراجعه می‌کنند و در مرکز ماده ۱۶ معتادان خیابانی جمع‌آوری شده نگهداری می‌شوند.

وی درباره نقش مهم مردم در کاهش سرقت‌ها، تاکید کرد: سه اصل مهم سرعت، سهولت و فرصت نقش مهمی در عمل سرقت دارد که کنترل دو امر سرعت و سهولت بر عهده ناجاست ولی در زمینه فرصت مردم با دقت و ذکاوت نباید از اموال خود غافل شوند و فرصت را برای سارقان فراهم کنند.

وی ضمن اشاره به نوسان‌های بازار سکه و ارز، تصریح کرد: نگهداری سکه و ارز زیاد در منازل خطرناک است و این اقدام می‌تواند تبعات ناخوشایندی را برای مردم داشته باشند لذا مردم می‌توانند این دراریی‌ها را به صندوق‌های امانت بانک‌ها بسپارند.

منتظرالمهدی به مشارکت آموزش و پرورش و ناجا در آموزش دانش‌اموزان برای جلوگیری از اعتیاد اشاره کرد و تاکید کرد: باید خانواده‌ها از عوارض و علایم مواد مخدر آگاه شوند چراکه در چندسال اخیر مشاهده شده است که بسیاری از زنان برای لاغر شدن دست به مصرف شیشه می‌زنند و یا بسیاری از دانشجویان و کرامندان برای بیدار ماندن و یا افزایش راندمان کرای دست به این استعمال خطرناک می‌زنند در حالی که مصرف شیشه تاثیر منفی و مستقیم بر روی سلول‌های مغز دارد.

معاونت اجتماعی ناجا درباره عملکرد سینما کشور و سینماگران، گفت: اغلب سینماگران کشور افرادی اندیشمند و ارزش گرا هستند و عده قلیلی از این مجموعه مانند تمامی بخش‌های دیگر هنجارشکن هستند که نمی‌توان به خاطر رفتار این عده قلیل از اقدامات ارزشمند اندیشمندان سینمایی غافل شد.

وی ادامه داد: بازیگران ایرانی خارج از کشور که دست به اعمل ضد ارزشی و مغایر با ارزش‌های اسلامی می‌زنند از طریق پلیس بین‌الملل در حال پیگیری هستند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز