خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار در مراسم افتتاح پل های چندسطحی جناح - شیخ فضل الله؛

تاسف می‌خورم که برخی از روستاها پل ندارند

تاسف می‌خورم که برخی از روستاها پل ندارند
کد خبر : ۷۰۴۸۹

تاسف می‌خورم که برخی از روستاها پل ندارند و انگشت عده‌ای از اهالی روستا هر ماه به دلیل کشیدن کرجی‌هایی که برای عبور آنها پیش بینی شده قطع می‌شود.

ایلنا: پل های تقاطع چندسطحی شیخ فضل ا.. - جناح، از مهمترین دستاوردهای جامعه مهندسی کشور، امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، مازیار حسینی در مراسم بهره برداری از تقاطع چند سطحی شیخ فضل الله – جناح با بیان اینکه این تقاطع مجموعه‌ای از شش پل است که از نظر مهندسی پیچیده و فنی بوده و از نظر ظاهری جزو پل‌های زیبا و شاخص تهران محسوب می‌شود، افزود: در معبر بزرگراه جناح پلی که در دهه 40 ساخته شده بود وجود داشت اما این پل قابلیت مقاوم‌سازی نداشت و از نظر لرزه‌ای بسیار آسیب‌پذیر بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این عرض بزرگراه در محل این پل کاهش می‌یافت و به همین خاطر ترافیک سنگینی در بزرگراه جناح ایجاد می‌شد. ضمن اینکه خط ویژه‌ای از سامانه اتوبوسرانی تندرو هم در این مسیر راه اندازی شد که مشکلات ترافیکی این محدوده را افزایش می‌داد.

حسینی با بیان اینکه تقاطع شیخ فضل الله – جناح در ورودی غربی تهران قرار دارد و یکی از معابر پر ترافیک شهر محسوب می شود، گفت: با توجه به اینکه امکان مقاوم سازی پل موجود وجود نداشت و از طرفی دسترسی ها و جهت‌های گردشگری در این تقاطع کامل نبود، برچیدن پل قدیمی و احداث یک تقاطع چند سطحی کامل در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در سال 89 طرح مشاور پروژه احداث پل کابلی در این محدوده بود اما اگر این روش اجرا می‌شد سیما و منظر میدان آزادی به عنوان یک نماد ملی به دلیل وجود پایه‌های پل کابلی مخدوش می‌شد. ضمن اینکه اجرای پروژه حداقل دو سه سال بیش از مدت زمان فعلی به طول می‌انجامید و حتی ممکن بود با توجه به شرایط تحریم‌ها اصلا امکان اجرای پل کابلی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به تغییر طرح یاد شده اظهار کرد: با توجه به این موارد در نهایت برای اولین بار در کشور از تکنیک پل‌های بتنی صندوقه‌ای پیش ساخته استفاده شد و این در حالیست که پیش از این در تهران تنها پل سیدخندان به این شیوه احداث شده بود که طراحان و نیز غالب تکنیسین‌ها و کارگران دست اندرکار آن فرانسوی بودند اما اکنون این تکنیک در کشور بومی شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: از این تکنیک پیشرفته پل‌سازی در جریان پروژه دو طبقه کردن بزرگراه صدر و تقاطع کاروانسرای سنگی نیز استفاده شده اما امروز به نوعی تولد این گونه پل سازی در کشور محسوب می‌شود که به شکل کاملا بومی محقق شده است.

به گفته وی پیمانکاران و مشاوران دست اندرکاران این پروژه هم اکنون یک مجموعه بین المللی محسوب می‌شوند و در جریان ساخت این پروژه نیروی انسانی متخصص را برای نصب قطعات پیش ساخته بتنی تربیت کرده‌اند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری به مشکل بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: دانشکده‌های مهندسی ایران جزو بهترین دانشکده‌های دنیا به شمار می‌روند و فارغ التحصیلان بسیاری در این رشته وجود دارد اما از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از صنایعی که به راحتی می‌تواند مشکل بیکاری را حل کند صنعت راه و ساختمان است که اکنون هر کشور پیشرفته‌ای که در این عرصه حرفی برای گفتن دارد، ایران هم در آن مدعی است.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: تاسف می‌خورم که برخی از روستاها پل ندارند و انگشت عده‌ای از اهالی روستا هر ماه به دلیل کشیدن کرجی‌هایی که برای عبور آنها پیش بینی شده قطع می‌شود.

وی ادامه داد: در تمام کشور باید سازندگی بر اساس توسعه پایدار مبنا قرار گیرد و از آنجا که راه محور توسعه محسوب می‌شود باید بخش عمده تولید ناخالص ملی به حوزه راه و ساختمان سوق یابد.

وی افزود: هنوز در این حوزه از نقطه مطلوب بسیار عقب‌تریم و باید در کشور کارهای بزرگ و زیربنایی انجام شود تا مشکل بیکاری حل شود، رشد اقتصادی محقق شود و به اهداف سند چشم انداز 20 ساله دست یابیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز