رییس کانون بازنشستگان مازندران:
پیگیری مطالبات بازنشستگان از تأمین اجتماعی به بن بست رسیده است
چكیده: «در حال حاضر به دلیل بی ثباتی در مدیریت، هیچ روش مشخص و یا سازمان دهی و برنامه ریزی خاصی برای رفع مشکلات بیمه شدگان و مستمری بگیران وجود ندارد./ بیمه دی به تعهدات خود عمل نکرده است.»
رییس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت: در حال حاضر به دلیل بی ثباتی در مدیریت هیچ روش مشخص و یا سازمان دهی و برنامه ریزی خاصی برای رفع مشکلات بیمه شدگان و مستمری بگیران وجود ندارد که این امر به طور قطع به زیان سازمان خواهد بود.
به گزارش خبرنگار ایلنا در ساری، «نصراله دریابیگی» در جمع اعضای هیئت مدیره کانون های باز نشستگان و مستمری بگیران استان مازندران با بیان اینکه «اصل سه جانبه گرایی در تامین اجتماعی از بین رفته و شورای عالی تامین اجتماعی نیز که اصلی ترین رکن سازمان بوده، منحل شده است، گفت: این درحالی است که در گذشته سه گروه اجتماعی بر عملکرد مدیران این سازمان کنترل و نظارت می کردند.
وی افزود: تغییر پی در پی مدیران سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر، مشکلات فراوانی را برای بیمه شدگان و بازنشستگان به دنبال داشته است بطوریکه کارشناسان معتقدند نبود ثبات مدیریت در این سازمان و انتصاب مدیران سیاسی و ناکارآمد باعث اجرا نشدن برنامه های بلند مدت و تحقق اهداف قانون جامع تامین اجتماعی شده است.
رییس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه مشکلاتی که در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی با آن روبرو است به دلیل عدم وجود برنامه ریزی کوتاه مدت بوده است، تصریح کرد: آثار فقدان برنامه ریزی را در حال حاضر به طور عملی در سازمان تامین اجتماعی لمس می کنیم و در نهایت مشخص می شود که ثبات در مدیریت و ارائه برنامههای کوتاه و بلندمدت می تواند مانع مشکلات فعلی در این سازمان شود.
وی در خصوص مشکلات باز نشستگان با بیمه دی نیز گفت: با وجود آنکه بیمه دی بخشی از خدمات درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را تقبل کرده است، اما این قشر برای دریافت خدمات بیمه ای از این شرکت بیمه ای با مشکلاتی مواجه هستند.
دریابیگی با انتقاد از اینکه اکنون پس از گذشت ماه ها از انعقاد قرار داد جدید، این بیمه به تعهدات خود عمل نکرده است و مشکلات درمانی بازنشستگان بیش از پیش شده است گفت: برخی از بازنشستگان با تصور حمایت بیمه دی و تقبل برخی هزینه ها امور پزشکی خود را انجام داده اند، اما در مراجعه به نمایندگی های این شركت بیمهای در می یابند که بسیاری از هزینه های انجام شده خارج از تعهد بوده و به هیچ وجه قابل پرداخت نیست.
وی افزود: همچنین تاخیرهای طولانی مدت در پرداخت هزینه های درمان بازنشستگان از سوی بیمه دی، با توجه به شرایط اقتصادی بازنشستگان منجر به نارضایتی آنان از خدمات این شرکت بیمه ای شده است.