خبرگزاری کار ایران

در نامه‌‌ای به پنج فدراسیون جهانی طرح شد:

هشدار تشكل‌های مستقل كارگری به غرب درباره آثار تحریم‌ها

هشدار تشكل‌های مستقل كارگری به غرب درباره آثار تحریم‌ها
کد خبر : ۹۳۲۶۱

چکیده: «دو تشکل مستقل کارگری در ایران با ارسال نامه‌ای از پنج فدراسیون کارگری در کشورهای فرانسه و سوئد خواسته‌اند تا برای لغو تحریم‌های اقتصادی جدیدی که توسط آمریکا علیه مردم ایران وضع شده است تلاش کنند».

دو تشکل مستقل صنفی کارگری با ارسال نامه‌ای از پنج فدراسیون کارگری در کشورهای فرانسه و سوئد خواسته‌اند تا برای لغو تحریم‌های اقتصادی جدیدی که توسط آمریکا علیه مردم ایران وضع شده است تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سندیکای کارگران فلزکارمکانیک» و «هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران» در این نامه نسبت به تبعات اعمال ناگوار تحریم‌های اقتصادی جدید هشدار داده‌اند.
در این نامه بابیان اینکه دور جدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران از روز ۳۱ جولای سال ۲۰۱۳ میلادی (۹ مرداد ماه سال ۱۳۹۲) آغاز می‌شود؛ آمده‌است: با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی کشورمان که گریبانگیر زحمتکشان ایرانی است این تحریم‌ها باعث رکود تولید در صنایع مورد تحریم و تورم و فقر بیشتر و همچنین منجر به بیکاری کارگران و متلاشی شدن خانواده‌های زحمتکشان ایرانی خواهد شد.
به باور نویسندگان این نامه، درصورتی که با اعمال این تحریم‌ها محدودیت‌های مورد نظر دولت آمریکا با حمایت اتحادیه اروپا در بخش‌های انرژی، کشتیرانی، کشتی سازی، واحد پول ملی ایران و صنایع خودروسازی و فراورده‌های پتروشیمی اعمال شود، سرمایه داری مالی تجاری وابسته به سرمایه داری جهانی که در سیاست نفوذ کرده است این امکان را خواهد یافت تا باتوسل به بهانه تحریم، آزادی‌های سندیکایی و تاکید شده در قانون اساسی کشورمان را نادیده گرفته و فشار را برفعالین سندیکایی افزون کند.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:
از روز ۳۱ جولای۲۰۱۳ تحریم‌های جدیدی علیه کشور ما ایران که شش ماه پیش به امضای پرزیدنت باراک اوباما رییس جمهورآمریکا رسیده بود، به اجرا گذاشته شد. تحریم بخش‌های انرژی، کشتیرانی، کشتی سازی، واحد پول ملی ایران وصنایع خودروسازی و فراورده‌های پتروشیمی را در بر می‌گیرد. ایالات متحده آمریکا از کشورهای عضو اتحادیه اروپاخواسته است که این تحریم‌ها را به اجرابگذارند. با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی کشورمان که گریبانگیر زحمتکشان ایرانی است این تحریم‌ها باعث رکود تولید در صنایع مورد تحریم وتورم وفقر بیشتر وهمچنین منجربه بیکاری کارگران ومتلاشی شدن خانواده‌های زحمتکشان ایرانی خواهد شد. این تحریم‌ها به سرمایه داری مالی تجاری وابسته به سرمایه داری جهانی که در سیاست نفوذ کرده است این امکان را خواهد دادتا باتوسل به بهانه تحریم، آزادی‌های سندیکایی وتاکید شده در قانون اساسی کشورمان را نادیده گرفته وفشار را برفعالین سندیکایی افزون کند. این تحریم‌ها جنگی اعلام نشده برضد زحمتکشان ایران است وخانواده‌های زحمتکشان را هدف گرفته است.
کارگران ایرانی از شما می‌خواهند تا مبارزه برای لغو این تحریم‌ها را در دستور کارخود قرار دهید.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز