خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس

بی مهری‌ها به وزارت آی سی تی تمام شود

بی مهری‌ها به وزارت آی سی تی تمام شود
کد خبر : ۹۷۸۹۰

من پیشنهاد می کنم استراتژیک و طرح های این حوزه به صورت لایحه و فوریت به مجلس آورده شود تا مشکلات سریع تر حل شود ضمن اینکه دیگر مغایرت با اصل 75 و تامین مالی هم به وجود نخواهد آمد و در همین ابتدا مشکلات حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همکاری مجلس و دولت را نقطه عطفی برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد.

دکتر رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم تودیع و معارفه وزیر و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حضور خود در مراسم تودیع دکتر تقی پور وزیر اسبق فناوری اطلاعات اظهار داشت: در آن زمان در وزارت ارتباطات شاهد روزهای پرالتهابی بودیم که خوشبختانه این روزها با کمک دولت تدبیر و امید از بین خواهد رفت و ما شاهد حضور مدیرهای کارآمد خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما اگر خواهان برچیده شدن فساد در کشور هستیم باید زیرساخت های آی تی را در کشور در صدر برنامه های خود قرار دهیم با این صنعت یک روستایی از رفت و آمدهای بی جا به شهرهای بزرگ نجات پیدا می کند ضمن اینکه ما به این مردم خدمتی هم کرده ایم.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه افزود: ما در برنامه پنجم توسعه کشور 31 حکم در حوزه فناوری اطلاعات داشتیم که متاسفانه در سال های اول و دوم که باید انجام می شد انجام نگرفت ولی خوشبختانه برنامه های واعظی همسو با برنامه پنجم توسعه است که به آن توجه شده است. ما باید طبق برنامه پنجم توسعه تبدیل هاب منطقه می شدیم ولی الان در کجا قرار داریم؟ ما باید در صنعت مخابرات فعال تر می بودیم ولی این کار انجام نگرفت در حال حاضر تولید داخلی اعم از نرم افزار و سخت افزار با وجود ظرفیت بالا در کشور عقب مانده شده است که این نشان از عدم توجه کافی به تولید داخل است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دلیل عقب ماندگی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را نداشتن استراتژیک در این حوزه دانست و گفت: من پیشنهاد می کنم استراتژیک و طرح های این حوزه به صورت لایحه و فوریت به مجلس آورده شود تا مشکلات سریع تر حل شود ضمن اینکه دیگر مغایرت با اصل 75 و تامین مالی هم به وجود نخواهد آمد و در همین ابتدا مشکلات حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه در بیش از 4هزار روستا خدمات آی سی تی ارائه می شود ولی هنوز هزاران روستا وجود دارد که این طرح اصلا در آنجا اجرا نشده است درحالیکه ما نیروی انسانی قوی و توانمندی داریم که باید همه دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم.

وی در پایان افزود: باید بی مهری‌ها به این وزارتخانه و مشکلات موجود بر سر راه آن با همکاری همه قوا حل شود چراکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند کشور را به همان نقطه عطف برنامه پنجم توسعه یعنی هاب منطقه تبدیل کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز