خبرگزاری کار ایران

ریس هیئت انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور خبر داد:

افزایش ۵ درصدی قیمت مرغ/مرغداران بلاتکیفند

افزایش ۵ درصدی قیمت مرغ/مرغداران بلاتکیفند
کد خبر : ۹۵۵۰۴

با گذشت یک ماه هنوز کشتی‌های حامل نهاده‌های طیور اجازه پهلو گرفتن نیافته‌اند که این مساله منجر به افزایش ۸۰ درصدی قیمت نهاده‌های طیور نسبت به ماه‌های گذشته شده است.

ریس هیئت انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور حل نشدن مشکل تامین نهاده را دلیل افزایش ۵ درصدی قیمت مرغ در هفته گذشته دانست.

محمد یوسفی ریس هیئت انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: با گذشت یک ماه هنوز کشتی‌های حامل نهاده‌های طیور اجازه پهلو گرفتن نیافته‌اند که منجر به افزایش ۸۰ درصدی قیمت نهاده‌های طیور نسبت به ماه های گذشته شده است.

وی قیمت مرغ را بطور میانگین ۶هزار و صد تومان در سطح شهر اعلام کرد و گفت: قیمت مرغ براساس عرضه و تقاضا آن است و به همین دلیل حتی زمانی که قیمت بطور رسمی از سوی وزارت صنعت و معدن و یا سازمان بازرسی اعلام می‌شود بازهم قیمت در بازار اندکی با قیمت اعلامی متفاوت است.

رییس هئیت انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر شرکت پشتیبانی امور دام به توزیع ۱۵ درصد از نهادهای مورد نیاز مرغداری‌ها پرداخته است افزود: با این حال مرغداری‌ها به دلیل کمبود نهاده‌های لازم برای تغذیه طیور مجبور به تامین نهاده مورد نیاز خود از بازار سیاه شدند، که این موضوع باعث تشدید قیمت‌ها در بازار سیاه شده است.

وی در مورد پیش بینی بازار مرغ در روزهای آتی افزود: متاسفانه هیچ گونه پیش بینی نمی‌توان داشت و همه چیز بستگی به این دارد که برای تامین نهاده چه ارزی در نظر گرفته شود اما درحال حاضر مرغداران بلاتکیف و نگران آینده‌اند.

یوسفی در پایان افزود: در صورتی که وضعیت تامین نهاده حل نشود مرغداران با تامین نیاز خود از بازار سیاه ضرر مضاعفی را متحمل می‌شوند و حتی ممکن است از ادامه فعالیت بازمانند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز