خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی:

نباید جلوی واردات دیوار کشید

نباید جلوی واردات دیوار کشید
کد خبر : ۲۵۱۶۴

اگر مقرر شده که از محل فروش 20 بشکه از نفت کشور صندوق توسعه ملی فعال شود باید نحوه توزیع این درآمد و مسیر اجرایی آن نیز درست طراحی شود و صندوق توسعه ملی و بانک ها مانعی بر سر راه تولید کنندگان نباشند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نباید جلوی واردات دیوار کشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین فرهنگی اظهار داشت:حدود 60 درصد از سهم واردات کشور را لوازم خانگی تشکیل می دهد و درصد پایینی از ظرفیت های موجود در این بخش خالی است اما هم اکنون با شرایط موجود محصولات داخلی می توانند جایگزین محصولات وارداتی شوند.

وی با بیان اینکه باید راهکارمناسبی برای رسیدن به اهدافمان طراحی کنیم افزود: ما در بازاری فعالیت داریم که یکی از مهمترین ارکان آن رقابت است و باید تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را در کنار یکدیگر در نظر بگیریم.

فرهنگی که در همایش تبیین توانمندی های محصولات لوازم خانگی سخن می گفت خاطر نشان کرد: نباید جلوی واردات دیوار کشید تا تولید کننده بتواند فعالیت بیشتری داشته باشداگر بخواهیم از تولید داخل حمایت کنیم این امر کار ساز نیست چرا که فشار تقاضا و اعتراضات مصرف کنندگان اجازه این امر را نمی دهد.

وی ادامه داد: باید بسته ای طراحی شود که در آن افزایش کیفیت و تامین سلایق مصرف کنندگان و ابتکارات جدید مطرح شود تا بتوانیم از رقبای خود پیشی بگیریم.

فرهنگی گفت: باید رویکردمان را تغییر دهیم و در کنار دولت صنف نیز فعالیت بیشتری داشته باشد و همه کارها را به دولت محول نکنیم تا رابطه ای دوسویه ایجاد شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اعمال اصلاحات در صندوق توسعه ملی افزود:اگر مقرر شده که از محل فروش 20 بشکه از نفت کشور صندوق توسعه ملی فعال شود باید نحوه توزیع این درآمد و مسیر اجرایی آن نیز درست طراحی شود و صندوق توسعه ملی و بانک ها مانعی بر سر راه تولید کنندگان نباشند.

 

 

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز