خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی:

صدها میلیون دلار از کالای تولیدکنندگان در گمرکات دپو شده است

صدها میلیون دلار از کالای تولیدکنندگان در گمرکات دپو شده است
کد خبر : ۲۵۱۵۷

ما در صنعت لوازم خانگی تشکل های مختلفی در کشور داریم و این تکثر در انجمن ها باعث شده تا برنامه ریزی مدون و هماهنگی در تصمیمات کلان نداشته باشند،هم اکنون مرز بندی واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان به هم ریخته است.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: صدها میلیون دلار از کالای تولیدکنندگان در گمرکات دپو شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا دیانی که در همایش تبیین توانمندی های صنعت لوازم خانگی سخن می گفت با اشاره به بازار شش میلیارد دلاری لوازم خانگی ایران اظهار داشت:هم اکنون صدها میلیون دلار از کالاهای تولیدکنندگان در گمرکات کشور دپو شده و تکلیفشان معلوم نیست.
وی افزود: ما در صنعت لوازم خانگی تشکل های مختلفی در کشور داریم و این تکثر در انجمن ها باعث شده تا برنامه ریزی مدون و هماهنگی در تصمیمات کلان نداشته باشند،هم اکنون مرز بندی واردکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان به هم ریخته است.
 دیانی با بیان این‌که ایران بدون احتساب ترکیه 50 درصد بازار لوازم خانگی منطقه خاورمیانه را در اختیار دارد افزود: ما 17 سال از کشورهایی مانند کره جنوبی زودتر وارد صنعت لوازم خانگی شدیم و آنها در خاطراتشان از برندهای قدیمی لوازم خانگی ما می نویسند.
وی با ابراز تاسف افزود: در برهه ای از زمان و در یک شیب تند ما بازار لوازم خانگی را به تولیدکنندگان خارجی سپردیم.
دیانی با اشاره به صادرات لوازم خانگی کشور ترکیه در سال گذشته گفت: این کشور در سال گذشته 4 میلیارد دلار صادرات لوازم خانگی داشته این در حالی است که محصولات ما به لحاظ کیفییت از این کشور عقب تر نیست.
 دیلنی اصلی ترین مشکل صنعت لوازم خانگی کشور را برندسازی دانست و افزود: افزایش کیفیت صنعت لوازم خانگی بدون تولید انبوه امکان پذیر نیست.
رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این‌که صنعت لوازم خانگی اصراری بر ممنوعیت واردات کالاهای خارجی ندارد، گفت: در صورت تداوم وضع موجود و تولید انبوه امکان کاهش پنج تا 15 درصدی قیمت لوازم خانگی تولید داخل وجود دارد و در صورتی که دولت مصمم به ادامه ممنوعیت واردات لوازم خانگی باشد تعهد می دهیم نیاز بازار را به اندازه کافی تامین کنیم.
وی با اشاره به چالش های صنعت لوازم خانگی در کشور گفت: تبلیغات، سرمایه در گردش و تفاوت نرخ ارز از مهمترین مشکلات این صنعت در کشور است.
اگر تصمیمات دولت روشن ترو مشخص تر باشد بخش خصوصی می تواند برنامه ریزی های بلند مدت تری داشته باشد.
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز