خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد:

صادرات بیش از 124 میلیون دلار محصولات معدنی طی 5 ماه گذشته

صادرات بیش از   124 میلیون دلار محصولات معدنی طی 5 ماه گذشته
کد خبر : ۱۰۱۹۸۲

جذب سرمایه گذار، ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش آن در سطح استان و كشور، كاهش هزینه های تولید به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی، ارتقای سطح تكنولوژی و نیز بهره گیری از فن آوری برتر، از اهداف مهم این منطقه ویژه اقتصادی است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: طی 5 ماهه نخست سال جاری، مجموع صادرات محصولات این منطقه به لحاظ وزنی 38 درصد رشد یافت.

به گزارش ایلنا، مسعود هندیان با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس آمار موجود، میزان محصولات صادر شده از شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به 111 هزار و 55 تن رسید، در حالی كه میزان محصول صادر شده در این منطقه در مدت مشابه سال گذشته 68 هزار و890 تن بود.

وی ادامه داد: ارزش محصولات صادر شده مذكور، 124 میلیون و 119 هزار و793 دلار بود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خاطر نشان كرد: محصولات صادر شده شامل اسلب، شمش آلومینیوم و شمش روی بود كه عمده آن به کشورهای چین، امارات متحده عربی و هند صادر شده است.
هندیان با اشاره به اینكه منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به لحاظ امتیازات، تسهیلات قانونی و نیز موقعیت استراتژیک مناسب، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم كرده است، گفت: جذب سرمایه گذار، ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش آن در سطح استان و كشور، كاهش هزینه های تولید به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی، ارتقای سطح تكنولوژی و نیز بهره گیری از فن آوری برتر، از اهداف مهم این منطقه ویژه اقتصادی است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز