خبرگزاری کار ایران

درنشست خبری مطرح شد؛

نظر اژه ای درباره پرونده خانواده هاشمی،کرسنت و اورینتال

کد خبر : ۹۷۹۹۶

آنچه درباره پرونده اورینتال در مجلس مطرح شد مربوط به صحن علنی مجلس بود و جوابی نیز که داده شد مربوط به آئین نامه داخلی مجلس و صحن مجلس بوده است.

دادستان کل کشور گفت: آنچه درباره پرونده اوریانتال کیش در مجلس مطرح شده مربوط به صحن علنی مجلس بوده و پاسخی نیز که لازم بوده در صحن علنی داده شده است.

در گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤالی پیرامون پرونده کرسنت گفت: بحث‌های قضایی که درباره این پرونده مطرح است از سال‌ها پیش وجود داشته و در‌‌ همان زمان برای کسانی که متهم بودند و پول گرفته‌اند حکم صادر شده است بعضی از آن‌ها نیز پرونده‌شان مفتوح است و یک بخشی از آن در دادگاه و بخشی دیگر در دادسرا است.

وی همچنین درباره پرونده اوریانتال کیش گفت: آنچه درباره این پرونده در مجلس مطرح شد مربوط به صحن علنی مجلس بود و جوابی نیز که داده شد مربوط به آئین نامه داخلی مجلس و صحن مجلس بوده است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی پیرامون حل و فصل مشکلات ایرانیان خارج از کشور گفت: ما با بعضی کشور‌ها قرارداد استرداد داریم و با بعضی کشور‌ها نداریم. در بعضی موارد تلاش می‌کنیم افرادی را که محکوم شده‌اند و یا محکوم نشده‌اند را به کشور برگردانیم. همچنین وزارت امور خارجه تلاش می‌کند تا از حقوق شهروندان ایرانی دفاع کند.

وی با توصیه به اینکه از هم وطنان می‌خواهم به صورت قاچاق از کشور خارج نشوند، گفت: افرادی که به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شوند بعضاً با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند بسیاری از آن‌ها با هویت غیرواقعی از کشور خارج می‌شوند و خود را تبعه کشور دیگری معرفی می‌کنند و همین کار دفاع از آن‌ها را برای ما سخت می‌کند.

وی ادامه داد: باید در چنین پرونده‌هایی خانواده‌ها به ما کمک کنند و اطلاعات را در اختیار وزارت امور خارجه و یا قوه قضائیه بگذارند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده فائزه و فاطمه هاشمی و مهدی هاشمی گفت: همانگونه که اعلام شد فائزه هاشمی در پرونده اخلال در نظم زندان تبرئه شده است.درباره فاطمه هاشمی نیز شکایتی صورت گرفته و پرونده شکایت در حال رسیدگی است. پرونده مهدی هاشمی نیز در حال رسیدگی است و اینکه اعلام شود این پرونده طولانی شده به دلیل آنکه بر روی پرونده کار می‌شود اشکالی ندارد.

وی درباره اعتصاب غذای طاهری رئیس مروجان عرفان گفت: درباره اعتصاب غذای متهمان در اکثریت موارد آنچه که مطرح می‌شود صحیح نیست. البته مواردی وجود دارد که گاهی فردی اعتصاب غذا کرده است اما درباره این فرد اطلاع ندارم.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون زمین‌هایی که به صورت خلاف در دوره قبل توسط سازمان تامین اجتماعی برای ساخت حسینیه و مسجد داده شده است گفت: دولت یازدهم در حال پیگیری امور است و در تلاش است تا اموری که بعضاً خلاف بوده اصلاح کند. اما اگر مواردی بعداً دیده شود مدعی العموم می‌تواند وارد شود و رسیدگی کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز