خبرگزاری کار ایران

جلیلی در میان دانشجویان دانشگاه تهران:

باید الگوی ولایت فقیه را برای جهان تعریف کنیم

باید الگوی ولایت فقیه را برای جهان تعریف کنیم
کد خبر : ۷۸۴۹۸

اگر ما می‌خواهیم الگویی را برای جهان تعریف کنیم آن الگو ولایت فقیه است و باور داریم که یک مبانی عمیق دینی و بسیار مترقی در این الگو وجود دارد.ما نه تنها به این امر باور داریم بلکه تجربه آن را نیز داریم.

 ایلنا: همایش دیدار سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دانشجویان دانشگاه تهران ظهر امروز در حالی در تالار علامه امینی برگزار شد که سعید جلیلی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره تبعیت وی از مقام معظم رهبری گفت: من از شما تشکر می‌کنم که از همین امروز تذکر و نظارت را شروع کردید و امیدوارم این کار ادامه داشته باشد و ما دچار انحراف نشویم و بتوانیم الگوی جدیدی را به جهان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید جلیلی نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز در دیدار با صد‌ها تن از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در دانشگاه تهران با اشاره به اینکه علم امر بسیار مهمی است و در آموزه‌های دینی به آن تاکید شده است گفت: آنچه که در آموزه‌های دینی پیرامون علم آمده درباره علمی است که متکی به تعالیم و به پیشرفت بشود.

وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی حضرت امام یکی از بزرگ‌ترین هنر‌هایشان این بود که علم را مفید و نافذ کرد و آن را به شئون زندگی آورد. یکی از نشانه‌های آن این بود که فقه و معارف را مبنای ساخت یک تمدن اسلامی قرار داد.

جلیلی با اشاره به اهمیت دانشگاه در حوزه علم و فناوری گفت: یکی از اصلیترین پیشگامان در آزاد کردن ظرفیت‌های علمی کشور دانشگاه است و اگر می‌خواهیم به سمت آموزه‌های اسلام ناب برویم لازمه آن این است که ظرفیت علم در دانشگاه و جامعه آزاد شود.

وی ادامه داد: در همین راستا باید این ظرفیت از دو آسیب انفعال و انحراف مصون بماند وظرفیت دانشگاه به عنوان موتور محرکه باید در برابر این دو آسیب بیشتر مصون بماند تا جامعه را بتواند فعال کند.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه امروز باید به سمت ساخت یک تمدن اسلامی حرکت کنیم گفت: برای ساخت تمدن اسلامی و آنچه که به آن نیاز داریم علم باید پاسخگویی به سوالات و مشکلات باشد و اگر به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم و آن را از آسیب مصون بداریم یک حیات جدید برای جامعه بشری شکل گرفته است.

وی ادامه داد: علوم باید جهت پیدا کند. در جهت مسائل واقعی جامعه و در جهت مسائل جهان و باید پاسخگوی سوالات باشد و دانشگاه محلی برای فرصت سازی برای این پاسخگویی است و نباید این فرصت‌های بزرگ مصروف بحث‌هایی شود که سودی ندارد.

جلیلی با اشاره به لزوم رابطه دولت و دانشگاه و کار علمی در دولت گفت: علم باید به عمل نزدیک شود و باید علم در حوزه عمل تحقق پیدا کند. امروز یکی از آسیب‌ها این است که حوزه دولت از حوزه علم در دانشگاه و همچنین حوزه‌های دینی جداست و آن علمی که در دانشگاه‌ها ایجاد شده است هیچ زمینه‌ای در ساخت دولت پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: ما باید یک کارگروه مهم داشته باشیم که در طی آن یک ارتباط وسیع بین این دو اصل پیدا شود یعنی علم با سایر حوزه‌ها یعنی صنعت، فرهنگ ارتباط پیدا کند و هر میزان که ما در این امر موفق باشیم ظرفیت‌های بیشتری آزاد می‌شود و آزاد شدن ظرفیت‌ها به آزاد شدن جامعه منجر می‌شود.

سعید جلیلی در پاسخ به سوال دانشجویی که با نشان دادن قران از وی خواست تا بگوید آیا در راه برنامه‌های اقتصادی فرهنگی و سیاسی تا بدان جا پیش می‌رود که جان فدایی مقام معظم رهبری باشد گفت: من ان شا الله جان فدایی سیدعلی خامنه‌ای هستم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال این دانشجو گفت: اگر ما می‌خواهیم به سوی تمدن سازی جدید که‌‌ همان تمدن اسلامی است برویم باید در راستای الگوی اسلام ناب حرکت کنیم و در این مسیر با تمام وجود اقتضائات آن را باور داشته باشیم.

جلیلی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم الگویی را برای جهان تعریف کنیم آن الگو ولایت فقیه است و باور داریم که یک مبانی عمیق دینی و بسیار مترقی در این الگو وجود دارد و حتی نه تنها به این امر باور داریم بلکه تجربه آن را نیز داریم.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز ما هر میزان پیشرفت داشته‌ایم مرهون همین نگاه و حمایت بوده است و هر جا کاستی و عدم موفقیت داشتیم مواردی بوده که از این الگو زاویه گرفتیم و متوقف شدیم.

وی ادامه داد: اما ما نباید صرفا فقط به بحث تبعیت از ولایت فقیه اکتفا کرد وقتی می‌گوییم ولایت فقیه باید آن را درک کنیم بفهمیم و بر مبنای آن عمل کنیم زیرا این دغدغه‌ای است که به حق مردم دارند.

جلیلی افزود: ‌در طول ۳۴ سال گذشته انتخاب مردم بر اساس اسلام ناب و ولایت فقیه بوده است و همه مسائل در ذیل آن بوده است.

وی ادامه داد: همه باید دعا کنیم که در این راه دچار لغزش نشویم و من از شما می‌خواهم در هر موضوعی اگر دچار لغزش شدیم نظارت مستمر و پیگیر داشته باشند و زنگ خطر را آنجایی که احساس می‌کنند به صدا درآورند.

وی ادامه داد: انتخاب مردم انتخاب گفتمان اسلام ناب است و باید آن را حفظ کرد. کاری که ما امروز شروع کرده‌ایم یک کار جبهه‌ای و همگانی است و کار یک فرد نیست.

جلیلی خطاب به دانشجویی که از وی سوال کرده بود گفت: من از شما تشکر می‌کنم که از همین امروز تذکر و نظارت را شروع کردید و امیدوارم این کار ادامه داشته باشد و ما دچار انحراف نشویم و بتوانیم الگوی جدیدی را به جهان معرفی کنیم.

سعید جلیلی در پایان قرانی را به دانشجوی سوال کننده اهدا کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز