خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر ساوجبلاغ در گفت و گو با ایلنا:

حضور نماینده کارگران در قدرت به نفع جامعه کارفرمایان است

حضور نماینده کارگران در قدرت به نفع جامعه کارفرمایان است
کد خبر : ۲۵۵۴۵

از وضع موجود در خصوص فعالیت صنفی و سیاسی در جامعه رضایت نداریم/ اگر ما نمایندگان بیشتری در مجلس داشتیم قطعا منافع بیشتری از جامعه کارگری پیگیری و تأمین می‌شد.

 دبیراجرایی خانه کارگر ساوجبلاغ بر ضرورت تحکیم پیوند میان کارگر و کارفرما تاکید کرد.

کرمعلی سامانی‌پور در رابطه با مطرح شدن نماینده جامعه کارگری و حضور این جامعه در رأس قدرت به ایلنا گفت: اگر بخواهیم درباره قدرت جامعه کارگری واقعیت‌ها را مطرح کنیم باید اعلام کنم که متأسفانه هنوز آگاهی اعضای جامعه کارگری به حدی نرسیده است که بتوانند لزوم وجود یک دولت کارگری را احساس کنند. اگر بخواهیم احساسی به این قضیه نگاه کنیم می‌توانیم که شعار دهیم که باید در مجلس صد نماینده داشته باشیم و رئیس جمهور و چند وزیر باید از ما باشند با این حال واقعیت موجود در جامعه و در اذهان اعضای جامعه کارگری چیز دیگری را نشان می‌دهد.

این فعال کارگری افزود: واقعیت این است که اعضای جامعه کارگر از مسائل موجود در جامعه به خاطر درگیری با مشکلات کاری و معیشتی که در درجه اول اهمیت قرار دارند، آگاهی ندارد و این خود مشکلات بزرگی را ایجاد می‌کند.

سامانی‌پور تصریح کرد: اگر منافع کارگران از طرف خودشان درک شود به قدرت رسیدن آن‌ها هیچ منافاتی با منافع جامعه کارفرمایی و یا دیگر اقشار جامعه نخواهد داشت.

وی از وضعیت موجود جامعه کارگری گلایه کرد و اظهار داشت: کسانی که در حال حاضر در رأس کار هستند منافع جامعه کارگری را هیچگاه به صورت منصفانه تأمین نکرده‌اند و دولتهای قبلی هم صرف نظر از گروه بندی و گرایش‌های سیاسی متفاوتی که داشته‌اند هیچگاه آنگونه که شایسته است به خواسته‌های به حق جامعه کارگری توجه نکرده‌اند.

این فعال کارگری افزود: اگر کسی بخواهد این تفکر را در جامعه ایجاد کند که منافع کارگران بر علیه منافع کارفرما‌ها خواهد بود کار درستی نیست و در حال حاضر به هیچ وجه منافع کارفرما‌ها هم در جامعه تأمین نمی‌شود.

سامانی‌پور ضمن تشبیه کارگران و کارفرما‌ها به مغز و قلب بدن به خبرنگار ما گفت: حقوق و منافع کارگر و کارفرما لازم و ملزوم همدیگر هستند و می‌شود این دو گروه مهم از افراد جامعه را به مغز و قلب در بدن تشبیه کرد و هر کدام از آن‌ها نقش مهمی را در بدن به عهده دارند و از کارفرما‌ها هم اگر کسی در رأس کار قرار بگیرد قطعا این منافاتی با منافع جامعه کارگری نخواهد داشت.

وی در خصوص فراهم بودن بستر‌ها برای فعالیت‌های صنفی و سیاسی در جامعه گفت: ما از وضع موجود در خصوص فعالیت صنفی و سیاسی در جامعه رضایت نداریم و تا به حال نتوانسته‌ایم بستر‌ها را برای دست یابی به اهداف جامعه کارگری فراهم کنیم.

سامانی‌پور گلایه برخی از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس در خصوص عدم تلاش جامعه کارگری برای حضور پررنگ‌تر در غرصه سیاست کشور را تأیید کرد و افزود: اگر ما نمایندگان بیشتری در مجلس داشتیم قطعا منافع بیشتری از جامعه کارگری پیگیری و تأمین می‌شد.

وی ادامه داد: به‌‌ همان میزان که علی‌رضا محجوب تنها نماینده جامعه کارگری در مجلس تلاش می‌کند‏، جامعه کارگری از نتایج این تلاش‌ها بهره‌مند می‌شود و ما باید از این پتانسیل‌ها برای حضور فعال‌تر در جامعه بهره برداری می‌کردیم که این امر صورت نپذیرفته است.

کرمعلی سامانی‌پور تعریف و تبیین یک استراتژی برای رسیدن به هدف را از مهترین اقدامات تشکلات کارگری عنوان کرد و افزود: ما باید یک جامعه هدف را برای پیگیری برنامه ریزی‌ها و اهداف در نظر داشته باشیم و زمان مطلوب برای دستیابی به اهدافمان را نیز در نظر داشته باشیم و بدانیم به کدام هدف و در طی چند سال می‌خواهیم دسترسی پیدا کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوجبلاغ اظهار داشت: ما در ابتدا باید نقاط مشترک و افتراق این تشکل‌ها را مشخص کنیم و بر دستیابی به اهداف مشترک این تشکل‌ها تأکید کنیم. مادامی که ما نقاط افتراق این تشکل‌ها را مورد تأیید قرار می‌دهیم به اهداف مشترکمان دسترسی پیدا نمی‌کنیم و ظرفیت‌های بزرگی را برای دستیابی به هدف از دست می‌دهیم.

وی افزود: ما باید یک تعریف مشترک و جامع از منافع جامعه کارگری داشته باشیم و در صورت نداشتن این تعریف قادر نخواهیم بود به همدیگر نزدیک شویم. وی امریکا را فارغ از نظر کلی که در جامعه درباره آن وجود دارد را مثال مناسبی در این باره ارزیابی کرد و اذعان کرد: در امریکا یه موضوع نقطه قوت است و منافع ملی را شاخص اول و آخر برای پیگیری اهداف قرار داده‌اند و همه اعضای دولت و جامع بر اساس این منافع فکر، اقدام و تصمیم گیری می‌کنند.

سامانی‌پور در پایان اظهار داشت: تمام تشکل‌های کارگری باید شاخص‌های دستیابی به هدف را در وسط دایره قرار دهند و تمام اقدامات و فعالیت‌هایشان را بر اساس این شاخص برنامه ریزی کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز