خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری انتقاد كرد:

اخراج کارگران اولین حربهٔ کارفرمایان در مقابل وقوع بحران

اخراج کارگران اولین حربهٔ کارفرمایان در مقابل وقوع بحران
کد خبر : ۵۲۶۳۰

صنعتگران کشور جهت حمایت از سرمایه واقعی صنعت کشور یعنی کارگران تلاشی نمی‌کنند لذا بیشترین فشار در شرایط خاص به کارگران وارد می‌شود که درصد کمی از هزینه‌های تولید را شامل می‌شوند.

دولت باید سیاست‌های حمایتی خود را از قالب شعار به عمل درآورد و با ارائه تسهیلات بانکی مناسب از کارفرمایان حمایت کند.

به گزارش ایلنا از ساری، رئیس شورای اسلامی کار شهرداری ساری با اعلام «اخراج کارگران به عنوان اولین حربهٔ کارفرمایان در مقابل وقوع بحران در واحدهای تولیدی»، از اخراج و تعدیل نیروی کار در شرایط خاص، انتقاد کرد.

ناصر وفایی نژاد درمورد اخراج و تعدیل نیروی کار، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه نیروی کار «دم دست‌ترین» عامل تولید به شمار می‌رود، کارفرمایان در شرایط خاص نسبت به تعدیل یا اخراج این افراد اقدام می‌کنند و این در حالی است که طبق آمار وزارت کار، دستمزد کارگران تنها ۸ تا ۱۲ درصد هزینه‌های تولید را شامل می‌شود.

او افزود: متاسفانه از نگاه کارفرمایان، مقصر اصلی در کاهش توان واحد صنعتی، هزینه‌های دستمزد کارگران است، در حالی که باتوجه به سهم دستمزد در میزان هزینه تولید این امر نادرستی محسوب می‌شود.

عضو كارگری هیئت حل اختلاف اداره كار ساری در تشریح علت اصلی مشکلات صنعت کشور گفت: دولت باید سیاست‌های حمایتی خود را از قالب شعار به حالت عمل درآورد و با ارائه تسهیلات بانکی مناسب از کارفرمایان حمایت کند، چرا که با توجه به هزینه‌های بالای مواد اولیه در شرایط تحریم و همچنین جریمه‌های بالای سیستم بانکی کشور، صنعتگران با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

وفایی نژاد ادامه داد: بخش زیادی از بار صنعت کشور را کارگاه و کارخانه‌های خرد و کوچک به دوش می‌کشند و این کارگاه‌ها توان رقابت با واحدهای بزرگ دولتی مثل صنایع فولاد، صنایع نفت و.. را ندارند، لذا برای حضور در عرصه مجبورند در شرایط فشار و تنگنا نسبت به تعدیل یا اخراج کارگران اقدام کنند.

این فعال کارگری با اشاره به مشکلات صنعت کشور خاطرنشان کرد: صنعتگران کشور جهت حمایت از سرمایه واقعی صنعت کشور یعنی کارگران تلاشی نمی‌کنند لذا بیشترین فشار در شرایط خاص به کارگران وارد می‌شود که درصد کمی از هزینه‌های تولید را شامل می‌شوند.

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز