خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در مازندران هشدار داد:

دستمزد غیر واقعی سلامت خانواده‌های كارگری را تهدید می‌كند

دستمزد غیر واقعی سلامت خانواده‌های كارگری را تهدید می‌كند
کد خبر : ۵۲۵۷۲

ملموس‌ترین عارضه اقتصاد بیمار کشور در ناتوانی کارگران جهت تهیه نیازهای اساسی خانواده‌های خود از جمله «نان» که قوت غالب خانوار کارگری به شمار می‌رود متجلی شده است.

 یك فعال كارگری در مازندران نسبت به آثار زیان‌بار فاصله مزد و نرخ تورم بر سلامتی خانواده‌های كارگری هشدار داد و گفت: بدلیل كاهش شدید ارزش ریالی دستمزد، سلامتی خانواده‌های كارگری بدلیل ناتوانی از تأمین پروتئین‌ و ویتامین‌های مورد نیاز بدن به خطر می‌افتد و ادامه این روند نتایج زیانباری برای نظام سلامت جامعه در پی دارد.

به گزارش ایلنا از ساری، قائم مقام خانه کارگر مازندران با بیان این مطلب، اظهار داشت: تورم افسار گسیخته از علایم روشن بیماری اقتصاد کشور است که عوارض آن بر زندگی کارگران آشکار شده است.

محمد بازیار با بیان اینکه سیاست‌های غیر اصولی دولت باعث افزایش مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر شده است، گفت: ملموس‌ترین عارضه اقتصاد بیمار کشور در ناتوانی کارگران جهت تهیه نیازهای اساسی خانواده‌های خود از جمله «نان» که قوت غالب خانوار کارگری به شمار می‌رود متجلی شده و کارگران با دریافت حداقل حقوق قانونی حتی در تهیه نان شب خود نیز درمانده شده‌اند.

این فعال کارگری اضافه کرد: افزایش بی‌رویهٔ قیمت‌ها و بالارفتن هزینه‌های زندگی، بر روابط خانوادگی کارگران نیز تاثیر گذار بوده است به طوری که افزایش میزان کار سرپرستان خانوار و همچنین ورود زودهنگام فرزندان کارگران به بازار کار جهت مقابله با فشار تورمی باعث شده است که اعضای خانواده‌های کارگری کمتر فرصت در کنار هم بودن را پیدا کنند.

قائم مقام تشکیلات خانه کارگر مازندران در خصوص دغدغه‏‌های مربوط به تأمین مسکن کارگران نیز گفت: خانواده‏های متوسط و اقشار فقیر تمامی درآمد خود را به امر مسکن اختصاص داده و هر تغییر کوچک در قیمت مسکن و اجاره بها می‌‏تواند آثار مخرب و جبران ناپذیری بر زندگی آنان داشته باشد.

وی در این زمینه اضافه کرد: رشد غیرمعمول قیمت و اجاره بهای مسکن به ویژه در شهرهای بزرگ و عدم توجه به این مشکلات از سوی دولتمردان گره‏های كوری را در همه ابعاد زندگی کارگران بوجود آورده که یکی از این مشکلات گسترش حاشیه نشینی با اجرای طرح‌های ناموفقی همچون طرح مسکن مهر بوده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز