خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار این استان:

حوادثکار در استان مرکزی ۹ درصد کاهش یافته است

حوادثکار در استان مرکزی ۹ درصد کاهش یافته است
کد خبر : ۱۲۰۰۷۸

چکیده: «امسال بیش از سه هزار و پانصد مورد بازرسی ادواری از واحدهای مشمول قانون کار استان به منظور نظارت بر اجرای قانون کار و مقررات حفاظت فنی انجام شده است.»

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از کاهش ۹ درصدی حوادثناشی از کار در استان از ابتدای سال جاری تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

«ناصر شیخی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این باره گفت: این آمار بر مبنای گزارش بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی که در کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و خدماتی حضوری فعال و مستمر دارند، تهیه شده است.

وی ادامه داد: امسال بیش از سه هزار و پانصد مورد بازرسی ادواری از واحدهای مشمول قانون کار استان به منظور نظارت بر اجرای قانون کار و مقررات حفاظت فنی انجام شده است.

این مقام مسوول اضافه کرد: همچنین دو هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی موردی در زمینه‌های مختلف به منظور بررسی مشاغل سخت و زیان آور، وضعیت اشتغال اتباع خارجی، رسیدگی به شکایات موردی کارگران نیز توسط این اداره صورت گرفته است.

شیخی ادامه داد: به منظور بررسی مشاغل سخت و زیان آور ۳۷ نشست کمیته بدوی و۱۲ جلسه کمیته‌های تجدید نظر استانی برای بررسی اعتراضات آرا کمیته بدوی تشکیل شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به تعداد پرونده‌های مشاغل سخت و زیان آور افزود: تعداد پرونده‌های بررسی شده در کمیته یک هزارو ۷۱۰ مورد بوده که از این تعداد ۹۹۰ مورد تایید شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد پرونده‌های تجدید نظر شده نیز ۲۵۸ مورد بوده که از این تعداد شغل ۲۸ نفر مورد تایید قرار گرفته‌اند.

شیخی از برگزاری دوره‌های آموزشی ایمنی عمومی توسط بازرسان کار در استان مرکزی خبر داد و افزود: امسال دوره‌های آموزشی به مدت دو هزار و ۲۱۱ نفر ساعت برای بالغ بر ۷۳۷ نفر برگزار شده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز