ساماندهی تفاهمنامههای منعقده با وزارت آموزش و پرورش
![ساماندهی تفاهمنامههای منعقده با وزارت آموزش و پرورش](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/V2cZhxAlgWB9/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0pgNcu8wKjC5E7otfNPZWXfo,/unnamed.jpg)
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت:با تصویب و ابلاغ دستورالعمل بررسی ضرورت، تصویب و ارزیابی تفاهم نامههای منعقده با وزارت آموزش شاهد وحدت رویه در امر مشارکتهای دستگاهها با آموزش و پرورش خواهیم بود.
به گزارش ایلنا، شهریار فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که براساس زیر نظام راهبری و مدیریت سند تحول نیازمند تدوین نظام جامع مشارکت در تعلیم و تربیت هستیم. در گام نخست و پیش نیاز نظام جامع مشارکت اقدام به تدوین و ابلاغ دستورالعمل تفاهم نامههای منعقده با آموزش و پرورش کردیم تا علاوه بر ایجاد وحدت رویه در این خصوص شاهد انعقاد تفاهم نامههایی کاربردی و مشارکتهایی عملی با دستگاهها و نهادهای مختلف باشیم.
وی با بیان این که به دنبال توسعه هدفمند مشارکتها هستیم تصریح کرد: اهتمام به عوامل سهیم و موثر در جریان تعلیم و تربیت، حذف موازی کاری و تسهیل اجرای مسئولیتها برخی از اهداف ساماندهی تفاهم نامهها است.
فولادوند خاطر نشان کرد: مشارکتها جویی و مشارکت پذیری، داوطلبانه بودن و پاسخ گویی از اصول حاکم بر مشارکتها در نظام تعلیم و تربیت است و بدون شک استفاده از ظرفیت خیرین، نهادها و سازمانهای علاقمند، بهره برداری از فرصتهای قانونی مشارکت جویانه از سیاستهای این سازمان در حوزه مشارکتها است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: براساس این دستورالعمل قبل از انعقاد هرتفاهم نامهای ضرورت، سطح و مفاد تفاهم نامههای پیشنهادی حوزه ستاد واستان در کمیته تخصصی تایید و در دورههای زمانی مشخص، گزارش میزان تحقق تفاهم نامهها اعلام میشود.