مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:
دولت حداقل سهم یک سومی خود را از کرایه اتوبوس بپردازد/ آمار فرسودگی اتوبوسها روز به روز بیشتر میشود
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵۰۰ دستگاه از اتوبوسهای شرکت واحد فرسوده هستند و این آمار فرسودگی روز به روز بیشتر میشود، گفت: از سال ۱۳۸۹ با وجود مصوبات مربوطه، دولت هیچ کمکی در زمینه تأمین اتوبوس نو و نوسازی ناوگان برای شهر تهران انجام نداده و ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس خطوط تندرو نیز با بضاعت شهرداری تهران خریداری شده است.
به گزارش ایلنا، محمود ترفع با اعلام اینکه یک سوم کرایه حمل و نقل عمومی توسط شهروندان، یک سوم توسط شهرداری تهران و یک سوم آن نیز باید توسط دولت تأمین شود، افزود: این در شرایطی است که دولت بیش از ۱۰ سال است که به جز یکی دو مرتبه که ارقام کوچکی در سنوات گذشته پرداخته، سهم یک سومی خود را پرداخت نکرده است.
وی با اشاره به اینکه با وجود این، شهرداری تهران پایِ کار ناوگان اتوبوسرانی ایستاده است و با افزایش بودجه شرکت، کل سهم دولت و بخشی از سهم مردم را نیز بر عهده گرفته است، اظهار کرد: اِعمال تحریمهای ظالمانه بر واردات و قیمت قطعات اتوبوس و هزینههای پشتیبانی تعمیرات و نگهداری به شدت تأثیر گذاشته و افزایش پی در پی نرخ ارز، باعث ازدیاد پیاپی قیمت قطعات و هزینههای پشتیبانی شده است.
براساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ ترفع با تأکید بر اینکه علاوه بر محدودیتهای ناشی از جنگ اقتصادی دشمنان، در حال مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا نیز هستیم، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا، آمار خدماترسانی اتوبوسرانی را از یک میلیون و ۸۰۰ هزار جابهجایی روزانه به ۷۰۰ هزار جابهجایی روزانه کاهش داده است و شرکت واحد به طور اعم و شرکتهای خصوصی اتوبوسرانی به طور اخص متحمل ضرر و زیان بسیاری شدهاند، چنانچه حتی هزینههای روزمره آنها نیز تأمین نمیشود و این شرکتها به اصطلاح با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتهاند.