خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان تعزیرات:

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید

گرانفروشی را به سامانه ۱۳۵ اطلاع دهید
کد خبر : ۹۷۱۶۸۰

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه نیروهای سازمان تعزیرات حکومتی در سراسر کشور محدود است گفت: از مردم تقاضا داریم که اگر با مواردی نظیر گرانفروشی رو به رو شدند، از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام شکایت و تخلف کنند تا در سریع‎ ترین زمان ممکن به شکایت آن‎ها رسیدگی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، پیرامون مسائلی مانند گرانفروشی و بازرسی‎ها گفت: محور اصلی این بازرسی‎ها طبق اولویت‎های اصلی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم است.ما در سازمان تعزیرات حکومتی طبق انتظاراتی که هموطنان‎مان از ما دارند به حوزه‎هایی که عمومیت بیشتری دارند ورود کردیم.

وی ادامه داد: در سیاست‎های جدید، آن کالاهایی را که مردم بیشتر مصرف دارند و قاعدتا تخلفات هم در آن حوزه نیز بیشتر است ورود کردیم و گشت‎های مشترک را در اولویت کارهای خود قرار دادیم. ضمن اینکه %۱۰۰ گشت‎های ما در سراسر کشور فعال شدند، قبلا با توجه به اینکه شرایط مهیا نبود این گشت‎ها نیز از کارایی خود فاصله گرفته بودند. ما با با همکاری سازمان‎ها و نهادهای مربوط قصد آن را داریم تا یک سری حداقل‎ها را در بازار ایجاد کنیم.

وی در رابطه با چگونگی اعلام شکایت از طرف مردم و نحوه نظارت بر کیفیت اجناس نیز گفت: بحث نظارت بر کیفیت کالاها بر عهده سازمان استاندارد است. آن‎ها باید معیارهایی را که در رابطه با وزن و کیفیت کالاها را که بر روی محصول درج می‎شود را به همان صورت به مشتری تحویل دهند.

رایگانی افزود: مردم برای این شکایت‎ها می‎توانند از دو طریق اقدام کنند:اول از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت،معدن و تجارت است. از این طریق می‎توانند از مسئولان بخواهند که به سازمان حمایت نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اعلام گزارش کنند.دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در رابطه با دشواری‎های این نوع ابراز شکایت  و تغییر در این روند نیز اینگونه سخن گفت: سازمان تعزیرات نیروی زیادی در اختیار ندارد و در کل کشور ۱۰۰% نیروهای ما  کمتر از ۲۵۰۰ نفر هستند و توان اینکه بصورت مستقیم به این مسئله ورود کنیم را نداریم.

وی اظهار داشت: ما یک سامانه ۱۳۵ داریم که هموطنان‎مان می‎توانند هم به عنوان شاکی و هم به عنوان گزارش دهنده اعلام تخلف و شکایت کنند.فرق این دو نیز در این است شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال می‎کند و ما برای او تشکیل پرونده می‎دهیم  و یک کد رهگیری صادر می‎کنیم که می‎تواند با این کد پیگیر شکایت خود باشد.اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال می‎کند ولی وقت پیگیری آن را ندارد.ما به این گزارش رسیدگی می‎کنیم و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال می‎کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز