وزیر آموزش و پرورش:
اختلال در جریان آموزش پیامدهای روانی برای دانشجویان و دانشآموزان دارد
وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر جریان آموزش اختلال پیدا کند، آثار روانی آن روی دانشجویان و دانش آموزان و آینده سرزمین تاثیرات پایداری دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت شهید رجایی بیان کرد: رمز و راز زندگی و عزت و پایداری در مرام حسینی است و انشالله ما همه از این دانشگاه بزرگ درسهای فراوان بگیریم. ما اکنون در آستانه چهلمین سالروز دفاع مقدس هستیم و به همه دلاور مردان که حق حیات به گردن ما دارند، ادای احترام میکنیم که این سرزمین را احیا کردند.
وی ادامه داد: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم که با نثار همه وجودشان آرامش، امنیت و پیشرفت را برای این سرزمین موجب شدند.امیدوارم که ما همه ادامه دهنده راه این شهدا باشیم و شرمندهشان نشویم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در آستانه پاییز، بهار علم و دانش را آغاز میکنیم در حالی که امروز روز مهم و تاثیرگذاری برای ما است.
حاجی میرزایی گفت: کرونا اختلالاتی را در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شد و به تدریج جامعه با تلاش و تعهد نیروهای خود توانست تعادل را حفظ کند و کسب و کارها را رونق دهد و سپس فعالیتهای آموزشی آغاز شد.
وی اشاره کرد: ما این روزها در فضای رسانهای مورد نقد قرار میگیریم که چرا سال تحصیلی را آغاز کردیم؟ یا آیا ما نگران سلامت دانش آموزان و دانشجویان نیستیم؟ ما اکنون با یک مساله بزرگ اجتماعی رو به رو هستیم و آن مساله این است که اگر جریان آموزش اختلال پیدا کند آثار روانی آن روی دانشجویان و دانش آموزان و آینده سرزمین تاثیرات پایداری دارد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: از طرفی ما نگران سلامت فرزندانمان هستیم. کسانی که میخواهند شیوههای مختلف داشته باشیم میتوانند راه حل ارائه دهند که منجر به استمرار آموزش شود وگرنه اگر ما آموزش را تعطیل کنیم دستاوردی نداریم.