مدیرکل ارزیابی وزارت آموزش و پرورش:
مدارس دولتی حق دریافت وجه از والدین را ندارند
مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر مدرسهای از اولیا دانش آموزان مبلغی را دریافت کرد، آنها باید به پرتال آموزش و پرورش در قسمت ثبت شکایات مراجعه کرده و این تخلف مدرسه را به اطلاع ما برسانند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا مظفر، مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش درباره دریافت وجه از سوی والدین گفت: سیاست ما در این زمینه تغییری نکرده و بر اساس آیین نامه اجرایی مدارس، دریافت هر گونه وجه به ویژه دریافت هزینه برای کتاب و بیمه ممنوع است، به جز در مدارس غیردولتی، شاهد و سمپاد که هزینه مشخص برای برنامهها دارند.
وی ادامه داد: مدارس دولتی ما هیچ گونه وجهی را نباید از اولیا دریافت کنند. اگر احیانا مدرسهای در این زمینه اقدام کرده است اولیا محترم میتوانند بر اساس دستور العملی که ما در تابستان اعلام کردیم به پرتال آموزش و پرورش در قسمت ثبت شکایات مراجعه کرده و این تخلف مدرسه را به اطلاع ما برسانند تا در اسرع وقت نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.
مظفر درباره روند رسیدگی به شکایات گفت: اگر شکایتها از طریق پرتال و قسمت ثبت شکایت انجام شده باشد، والدین یک کد دریافت میکنند وبعد از آن میتوانند پاسخ را دریافت کنند. اما اگر از طریق گزارشهای مردمی شکایت کرده باشند، دسترسی مشاهده پیگیریها فقط برای ما امکان پذیر است و آنها مشاهده نمیکنند.
مدیرکل ارزیابی و عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: در ثبت شکایت باید هویت فرد شاکی مشخص باشد اما در گزارشهای مردمی هویت شخص شاکی مشخص نخواهد شد.
وی اضافه کرد: ما فرمهایی داریم که در آن تاکید شده، مدارس نباید مبلغی را از والدین دریافت کنند، اولیا نیز باید این فرمها را پر کنند تا ما گزارش را کسب کنیم.