کلنگزنی خط ۱۰ مترو تهران طی چند روز آینده
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خط ۱۰ مترو دارای بخش شرقی و غربی است. بخش غربی در منطقه ۲، ۵ و ۲۲ فعال خواهد شد. اجرایی شدن پروژه خط ۱۰ و افتتاح ۱۲ ایستگاه و همچنین کلنگ زنی چند نقطه انشعابی دیگر در منطقه ۱ و ۱۸ در دستور کار امسال قرار گرفته است.
به گزارش ایلنا، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا طرح ترافیک با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شد یا خیر، توضیح داد: طرح ترافیک با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا یک هفته لغو و پس از پایان مهلت، به مدت دو هفته متوالی دیگر تمدید شد، اما شهرداری تهران برای اجرای طرح ترافیک نیاز به مصوبه جدیدی نداشت.
او در ادامه افزود: اگر قرار بر تعطیلی طرح ترافیک بود، باید ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات جدید خود را استمرار میداد.
هاشمی با بیان اینکه گزارشهای تاثیر لغو طرح ترافیک در ازدحام مترو و اتوبوس در هر سه هفته، به حوزه اجتماعی و امنیتی وزارت کشور ارسال شده است، یادآور شد: لغو طرح ترافیک تأثیری بر حمل و نقل عمومی ندارد اما معضلات آن در سفرهای غیرضروری، آلودگی محیطی، ایجاد صفهای طولانی ترافیک، پارکهای دوبل و ... قابل مشاهده است. پارک حاشیهای نابسامان، سفر خودروهای امدادی را دچار مشکل میکند.
او معضلات لغو طرح ترافیک را بیشتر از دیگر مشکلات اجرای آن در زمان شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: انضباط شهری جزو ضروریات یک کلانشهر نظیر تهران است. استاندار تهران به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تهران، شهردار تهران به عنوان عضو ستاد و همچنین رئیس شورای ترافیک تهران از طی کردن روند قانونی به منظور اجرای طرح ترافیک گفته بودند. امید است که تا پایان سال مشکلی به نام طرح ترافیک در شهر وجود نداشته باشد.
استفاده از ۴ دستگاه حفر تونل تا پایان امسال
هاشمی از کلنگ زنی خط ۱۰ مترو تهران طی چند روز آینده خبر داد و افزود: خط ۱۰ مترو تهران یکی از پروژههای بسیار مهم شناخته میشود. خط ۱۰ مترو دارای بخش شرقی و غربی است. بخش غربی در منطقه ۲، ۵ و ۲۲ فعال خواهد شد. اجرایی شدن پروژه خط ۱۰ و افتتاح ۱۲ ایستگاه و همچنین کلنگ زنی چند نقطه انشعابی دیگر در منطقه ۱ و ۱۸ در دستور کار امسال قرار گرفته است.
براساس گزارش پایگاه شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره دستگاههای حفر تونل، بیان کرد: چهار دستگاه حفر تونل (TBM) در تهران وجود دارد که درحال حاضر یک دستگاه درحال کار است. امید است که تا پایان امسال هر چهار دستگاه حفر تونل مورد استفاده قرار گیرد. هنر مدیریت شهری این است که از دستگاههای حفر تونل موجود در تهران استفاده کند تا پیمانکاران و بخش خصوصی ضرر نکنند و شهرداری از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کند.