وزیر آموزشوپرورش خواستار شد؛
ارائه گزارش نتایج و آثار اقدامات انجام شده در خصوص بیانه گام دوم انقلاب بهصورت ماهانه
وزیر آموزشوپرورش طی نامهای از معاون پرورشی و فرهنگی، ارسال گزارش نتایج و آثار اقدامات انجام شده در خصوص بیانه گام دوم انقلاب بهصورت ماهانه را خواستار شد.
به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی بهعنوان راهبر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواستار تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی شد.
حاجی میرزایی در نامهای به علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بهمثابه منشوری برای نظام جمهوری اسلامی ایران و مهمترین سند مسیر پیشروی انقلاب اسلامی است. پیمودن این گام، رسالت اصلی جوانانی است که تربیت آنها بر عهده آموزشوپرورش قرار دارد، وی را موظف به تشکیل دبیرخانه بیانیه گام دوم در معاونت پرورشی بهعنوان دبیرخانه با حفظ جایگاه ستادی و فرابخشی و اجتناب حداکثری از تصدیگری کرد.
وزیر آموزشوپرورش افزود: دبیرخانه بیانیه گام دوم انقلاب بهعنوان سیاستگذار و هماهنگکننده تمامی بخشهای تابع وزارت آموزشوپرورش، در اجرای بیانیه نقش خطیری ایفا خواهد کرد.
وی گفت: مجمع اندیشهورز متشکل از تعدادی از جوانان انقلابی و صاحب اندیشه و تجربه در عرصهی تعلیم و تربیت برای تولید فکر و اندیشه نو در جهت تحقق مفاد بیانیهی گام دوم تشکیل شود.
حاجی میرزایی کلید پیمودن مسیر تعیین شده در بیانیه گام دوم را دمیدن روح امید و خودباوری در جوان ایرانی دانست و تصریح کرد: برنامههای آموزشوپرورش باید بیش از متن بیانیه بر تحقق اهداف و روح بیانیه متمرکز باشد، بدین منظور لازم است شاخصهای متناظر با اهداف این بیانیه در هر یک از پایههای تحصیلی بهصورت دقیق و واقعی تعیین گردد و شاخصهای سنجش و اثربخشی آن در فواصل زمانی، مشخص شود. برنامهای دقیق نیز برای پایش این شاخصها در فواصل زمانی مشخص ارائه شود.
وزیر آموزشوپرورش بر ضرورت فعالیت تمامی بخشهای وزارت بهتناسب مأموریت و ظرفیتهای خود در تحقق اهداف بیانیه تأکید کرد و گفت: تحقق اهداف این بیانیه در هر یک از ظرفیتهای وزارت ازجمله برنامهی درسی، جذب و آموزش معلمان، دورههای آموزش ضمن خدمت، استعدادهای درخشان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مصادیق خود را مییابد.
حاجی میرزایی در پایان ارسال گزارش نتایج و آثار اقدامات انجام شده بهصورت ماهانه و برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری در صورت ضرورت با مسئولیت خود را خواستار شد.