خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه :

روابط عمومی‌ها عاملان اعتماد سازی در جامعه

روابط عمومی‌ها عاملان اعتماد سازی در جامعه
کد خبر : ۹۱۴۴۲۹

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیام تبریک به مناسبت روز جهانی ارتباطات با اشاره به اهمیت و نقش روابط عمومی ها در اعتماد سازی گفت: روابط عمومی های علاوه بر ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین مردم و مسوولان در اعتماد سازی نقش بسزایی ایفا می کنند.

محمد باقر الفت، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، با تقدیر از زحمات وخدمات تلاشگران و کارشناسان روابط عمومی ها گفت: فعالیت واقدامات سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی بدون بهره گیری از هنر روابط عمومی ها در زمینه های اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، تبلیغات و تعامل دوسویه ناقص خواهد بود.

وی با بیان اینکه هرچه اعتماد مردم به نظام قضایی بالاتر برود از میزان قانون گریزی کاسته می شود گفت: روابط عمومی باید با ارائه اطلاعات و مستندات به جامعه و مخاطبان در شکل گیری و جهت دهی به افکار عمومی تاثیرگذار باشد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: افرادی که با قوه قضاییه در ارتباط هستند طبیعتا ممکن است با سو برداشت هایی از عملکرد آن مواجه شوند و قطعا در چنین مواقعی روابط عمومی موظف است به رفع سوءتفاهم اقدام کند و راه رفع سوءتفاهم «پاسخگویی» و کانال انجام آن «رسانه های جمعی» است.

الفت ادامه داد : تصویری که از پیام های روابط عمومی دستگاه قضایی در ذهن مخاطبان شکل می‌گیرد باید ویژگی های دانش مدار بودن و تخصص و تجربه موجود در قوه قضاییه را به همراه داشته باشد تا پیام های تاثیرگذاری به افکار عمومی ارسال و سبب اعتماد سازی گردد و هراندازه منبع ارتباطی از دانش و اطلاعات بیشتری در مورد موضوعات ارائه شده برخوردار باشد به همان میزان از اعتبار بالاتری برخوردار و مورد قبول مخاطبان خواهد بود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش فعالان روابط عمومی و اطلاع رسانی، به ویژه روابط عمومی های قوه قضاییه، این روز را به همه کارکنان با اخلاق و کوشای روابط عمومی تبریک گفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز