در گفتوگو با ایلنا مطرح شد؛
سناریوی آموزش و پرورش برای موج دوم کرونا در پاییز چیست؟
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برنامه این وزارتخانه برای موج دوم کرونا در فصل پاییز را تشریح کرد.
«رضوان حکیمزاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، درباره بازگشایی مدارس در مهر با وجود اعلام معاون وزیر بهداشت مبنی بر وقوع قطعی موج دوم و سوم کرونا در پاییز گفت: در حال حاضر درباره بازگشایی مدارس برنامههایی در دست بررسی است که البته هنوز نهایی نشده است.
وی در ادامه بیان کرد: قطعا در رابطه با شرایط مختلفی که ممکن است، اتفاق بیفتد، روی برنامههای متفاوتی کار کردیم. با توجه به اینکه در زمان خیلی کوتاه و بحرانی، آموزش و پرورش دستاوردهای خیلی خوبی داشته، قطعا برنامه ما این است که همیشه آماده باشیم و برای هر شرایط خاصی جدای از کرونا مثل آلودگی یا برودت هوا، اگر با شرایطی مواجه شدیم که به هر دلیلی امکان حضور فیزیکی دانشآموزان در مدرسه وجود نداشت، بتوانیم آموزش را در بسترهای مختلف تداوم ببخشیم.
حکیمزاده افزود: چیزی که قطعی بوده این است که ما در هیچ شرایطی آموزش را تعطیل نخواهیم کرد و پیگیر این موضوع هستیم، اما اینکه با چه روشی و در چه بستری، باید ببینیم که شرایط چگونه است تا برنامههای مدون شده را اعلام کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره برنامههای آموزش و پرورش در موج دوم شیوع کرونا در پاییز گفت: اکنون نمیتوانم در این زمینه اظهارنظر قطعی کنم که برنامه آموزش و پرورش چه خواهد بود. اجازه دهید قدری جلوتر برویم. نکته مهم این است که شرایط بحرانی، فرصتی برای نظام آموزشی کشور و آموزش و پرورش به وجود آورده تا بتواند برای تداوم آموزش مدیریت خوبی داشته باشد.
وی بیان کرد: قطعا تجربههایی که در این شرایط به دست آوردهایم، به ما در شرایط دیگر هم کمک میکند. آموزش و پرورش برنامه بلندمدت دارد و به طور کلی آمادگی لازم برای تداوم آموزش در شرایطی که به هر دلیلی امکان حضور دانشآموزان در مدرسه وجود ندارد را داریم.
حکیم زاده گفت: آموزش و پرورش برای ایام تعطیلی مداس به هر دلیلی، سناریوهای مختلفی در نظر دارد و آن را جزو برنامههای بلند مدت خود تعریف کرده است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در پایان گفت: از پایان سال تحصیلی فعلی تا زمان بازگشایی مدارس فرصت خوبی است تا تجربههایمان را بازبینی کرده و اشکالات آن را برطرف کنیم. همچنین فرصت مناسبی است تا به بسترهای متعدد و متنوع فکر کنیم و بتوانیم همه دانشآموزان را تحت پوشش قرار دهیم. اینکه دقیقا چه سناریویی انجام خواهد شد را در زمان خودش صحبت خواهیم کرد.