معاون آموزشی وزیر علوم در گفتوگو با ایلنا:
ادامه آموزشهای غیرحضوری دانشگاهها در صورت تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا/ تشریح چگونگی اجرای واحدهای عملی دانشجویان
معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه زمان و نحوه تشکیل کلاسهای حضوری دانشجویان با اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا است، اعلام کرد: برنامه ما ادامه آموزش الکترونیکی و توسعه زیرساختها و آموزشهای غیرحضوری در دانشگاهها است اما هر تصمیمی با تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام میشود.
علی خاکی صدیق (معاون آموزشی وزیر علوم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص چگونگی پایان ترم تحصیل دانشجویان با توجه به شیوع کرونا گفت: تشکیل کلاسهای حضوری باید از سوی ستاد ملی کبارزه با کرونا اعلام شود، اما برنامه ما ادامه آموزش الکترونیکی و توسعه زیرساختها و آموزشهای غیرحضوری در دانشگاهها است.
او ادامه داد: حتی اگر کلاسهای حضوری تشکیل شود، این یک سیاست است که وزارت علوم در پیش گرفته و میخواهد آموزش غیرحضوری را در کنار آموزش حضوری به عنوان یک آموزش مکمل ادامه دهد.
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه باید از امکانات آموزش غیرحضوری استفاده و آن را تقویت کنیم، درخصوص زمان برگزاری امتحانات در صورت ادامه برگزاری کلاسها به صورت غیرحضوری گفت: این مساله بستگی به دانشگاه و درسی که غیرحضوری در حال تدریس است دارد. اکنون دروسی داریم که در برخی از دانشگاهها آموزش الکترونیکی آنها آغاز شده است و اصلا از چارت آموزشی عقب نیستند، در نتیجه اگر شرایط را دانشگاه مناسب بداند میتواند امتحان را به موقع برگزار کند.
خاکی صدیق همچنین درمورد تکلیف دروس عملی دانشجویان گفت: از آنجایی که برای تدریس دروس عملی حتما نیازمند آزمایشگاه هستیم، پیشنهاد ما به دانشگاههایی که امکان برگزاری کلاس ها در تابستان را دارند این است که این دروس به صورت فشرده در تابستان تدریس شود تا دانشجوها به مشکل برخورد نکنند. از طرفی ممکن است برخی از دانشگاهها این امکان را نداشته باشند و در شهریور و یا ترم بعدی کلاسهای عملی را تشکیل خواهند داد.
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه در شرایط ویژهای قرار داریم، تصریح کرد: با توجه به تفاوتهایی که هر دانشگاه با دانشگاه دیگر دارد نمیتوان فرمولهای یکسان و یکنواخت برای همه دانشگاهها در نظر گرفت و نیاز به انعطاف هستیم در این مقطع. در نتیجه در چارچوب سند ۲۰ بندی که به دانشگاهها ابلاغ شده است، دانشگاهها میتوانند برنامههای آموزشی خود را سامان دهند.