جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل
معاونت آموزش ابتدایی از جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل و توسعه و گسترش روشهای نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی بهعنوان مهمترین فعالیتهای سال ۹۸ نام برد.
به گزارش ایلنا، معاونت آموزش ابتدایی گزارش عملکرد یکساله این معاونت را در سه محورآمار فعالیتهای انجامشده، فعالیتهای شاخص و موفقیتهای ملی و بینالمللی ارائه کرد.
بر اساس این گزارش معاونت آموزش ابتدایی، افزایش شاخصهای عملکردی در توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی، ارتقای صلاحیتهای حرفهای و تقویت فعالیتهای علمی و پژوهشی، ارتقای شایستگیهای دانش آموزان، ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی، توسعه و گسترش روشهای نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی داشته است که در ادامه به بخشی از آن اشاره خواهد شد.
توسعه عدالت آموزشی و افزایش پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷
-افزایش شاخص نرخ ثبتنام خالص دوره ابتدایی به ۹۸،۱۸ درصد
-جذب و آموزش ۳۶ هزار و ۴۴۴ نفر از کودکان تارک و بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی ۹۹-۹۸
-جذب و آموزش ۳۴۵ هزار و ۴۱ نفر از اتباع خارجی در دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸
ارتقای صلاحیتهای حرفهای و تقویت فعالیتهای علمی و پژوهشی
-اجرای فعالیت درس پژوهی برای ۳۲ درصد از معلمان دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷
- توانمندسازی معلمان در ۲۳ هزار و ۵۵۹ کلاس در راستای اجرای مطلوب برنامه درسی قرآن
-راهبری معلمان در اجرای تلفیق برنامه آموزش آداب و مهارتهای زندگی و تکالیف مهارت محور در ۲۷۷ هزار و ۳۳۳ کلاس درس.
ارتقای شایستگیهای دانش آموزان دوره ابتدایی و تقویت فعالیتهای علمی و پژوهشی
-مشارکت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانشآموز با اجرای فعالیتهای پروژههای علمی دانش آموزان
-اجرای فعالیت تکالیف محور بهمنظور ارتقای مهارتهای موردنیاز فردی و اجتماعی دانش آموزان
-اجرای فعالیت عید و داستان با مشارکت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانشآموز
-یادگیری مادامالعمر و توسعه یادگیری به فعالیتهای خارج از کلاس درس در ۵۲ هزار کلاس درس
استقرار اتاقهای بازی و یادگیری در مدارس و مراکز پیشدبستانی در یک هزار مدرسه
ارتقا کیفیت مدیریت آموزشگاهی
-اجرای طرح تدبیر در ۲۸ هزار و ۷۵۰ مدرسه
-اجرای طرح کارآمد در ۱۷۶ مدرسه
ارتقا کیفیت آموزش در کلاسهای چندپایه روستایی، عشایری و مرزی با بهکارگیری ۲ هزار و ۸۷۸ راهبران آموزشی – تربیتی
توسعه و گسترش روشهای نوین ارزشیابی تحصیلی – تربیتی
نرخ پوشش در دوره پیشدبستانی ۷۴،۲ درصد
جذب ۲ هزار و ۳۲ نفر از دانش آموزان عشایری بازمانده از تحصیل
موفقیتهای ملی و بینالمللی
-افزایش انسداد مبادی بیسوادی و کاهش میزان افت تحصیلی و تکرار پایه مناطق لازم التوجه
-افزایش جذب نوآموزان مناطق نابرخوردار دوزبانه، روستایی، عشایری و حاشیه شهرها
- جذب حداکثری و رایگان نوآموزان مناطق محروم و صعبالعبور