خبرگزاری کار ایران

حاجی میرزایی تأکید کرد:

لزوم هماهنگی نظام‌مند میان دستگاه‌های ذیربط در آموزش و پرورش

لزوم هماهنگی نظام‌مند میان دستگاه‌های ذیربط در آموزش و پرورش
کد خبر : ۸۴۹۹۵۲

وزیر آموزش و پرورش گفت: لازم است روش‌هایی را بکار بندیم که ظرفیت‌های نسل فعلی را برای آینده ارتقاء دهیم و اخلاق را در جان و روح نسل نو به جریان بیاندازیم.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاحیه سیزدهمین اجلاس سالانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد: تربیت نسلی مومن و مسئولیت‌پذیر که از ارزش‌ها و باورهای دینی و ملی حمایت می کند و در سختی‌ها به کمک کشورش برمی‌خیزد هدف مشترک حوزه و آموزش و پرورش است که باید برای تحقق آن دست به دست هم دهیم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تغییر در دستگاه تعلیم و تربیت از دانش محوری به سمت ایجاد مفاهیم و بینش‌های عمیق گفت: امروز ضرورت دارد جریان نظام آموزش و پرورش به سمت تربیت انسان شایسته تغییر مسیر دهد که البته در این راستا اسناد و مفاهیمی تدوین شده اما نیاز است عملیاتی تر از گذشته اقدام کنیم.

وی ادامه داد: انبیا الهی برای سازماندهی ادراکات انسانی مبعوث شدند و مسیر سخن ایشان با انسان‌ها نیز در همین راستاست، آموزش و پرورش هم با همین رویکرد شریف‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین ماموریت را در ارتباط با انسان و ظرفیت‌های انسانی بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماموریت خطیر و ارزشمند دستگاه تعلیم و تربیت تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش ۱۵ میلیون دانش آموز را به طور متوسط ۲۴ ساعت در هر هفته در اختیار دارد که این یک مجال بزرگ محسوب می‌شود به همین جهت لازم است بررسی کنیم محتوای مناسبی برای این ساعت‌ها آماده کرده باشیم و مجموعه تلاش ها فعالیت‌های ما در راستای تحقق اهداف واقعی تعلیم و تربیت باشد.

وی همچنین افزود:سند تحول بنیادین در شرایطی تدوین شده که آرمان‌های بزرگی را نشانه گرفته اما واقعیت‌های موجود، مقاومت‌ها و شرایط پیچیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این مسیر را به سمت دیگری هدایت می‌کند لذا لازم است روش‌هایی را بکار بندیم که ظرفیت‌های نسل فعلی را برای آینده ارتقا دهیم و اخلاق را در جان و روح نسل نو به جریان بیاندازیم، اما این نکته هم قابل تامل است که هر اقدامی تا مادامی که تبدیل به تقاضای اصلی جامعه نشود میسر نخواهد بود.

حاجی میرزایی تاکید بر لزوم هماهنگی نظام‌مند میان دستگاه‌های ذیربط در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در فضای آموزش و پرورش هم در روش‌های تعلیم و تربیت، هم در محتوای آموزشی و پرورشی و هم در ارزشیابی و سنجش کیفیت آموزشی نیازمند تحولات اساسی هستیم تا فاصله زیادی که با نقطه و اهداف مطلوب داریم را کاهش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت عرصه انسان و آرمان‌های انسانی است اظهار کرد: به اعتبار چهار دهه فعالیت در عرصه مدیریت کشور باید بگویم از تمامی اقداماتی که صورت می‌پذیرد اما اثربخشی آن سنجیده نمی‌شود رنج می‌برم چراکه ارزشیابی جزء تفکیک‌ناپذیر هر اقدام و فعالیتی است که نمی‌خواهیم تبدیل به رفتار و عادات مزمن و غیرقابل تغییر شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز