خبرگزاری کار ایران

بررسی عوامل موثر بر تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت

بررسی عوامل موثر بر تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت
کد خبر : ۸۲۵۴۶۱

نشست بررسی عوامل موثر بر تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت، فرآیند تبلیغ یک کالا و نحوه نظارت بر آن با حضور علی دل‌پیشه، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، وزارت بهداشت براساس ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مکلف به تهیه سالانه فهرست کالاها خدمات و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت و اعلام به دستگاه‌های مربوطه به منظور منع تبلیغات است.

این فهرست توسط کارگروه ویژه این امر در وزارت بهداشت با حضور افراد ذی‌ربط، تهیه و در اسفند هر سال به صدا و سیما و وزارت ارشاد ابلاغ می‌شود.

نخستین دستور کار نشست بررسی عوامل موثر بر تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت، فرآیند تبلیغ یک کالا و نحوه نظارت بر آن بررسی وضعیت تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان به سلامت از رسانه‌های عمومی، توسط دکتر عزیزالله زرگران، از انستیتو تحقیقات تغذیه، بود.

سپس گزارشی از فرآیند تبلیغ محصولات از سوی سازمان صداو سیما توسط عباس مهدوی‌مهر ارایه شد و در ادامه نیز مسعود اسعدی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرآیند صدور مجوز تبلیغ محصولات را ارائه داد.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر در خصوص چالش‌ها و راه‌کارهای تبلیغات کالاها و خدمات مرتبط با سلامت، دل‌پیشه به جمع بندی مباحث مربوطه پرداخت.

گفتنی است، این نشست امروز، دوشنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۸، با حضور نمایندگان بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز