شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد:
سهمیلیون و ۳۵۲ هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی در حج تمتع
ترافیک مکالمات حج امسال از ۱۷ تیرماه با اعزام زائران ایرانی به کشور عربستان آغاز شد و تا پایان روز ۱۲ شهریور بیش از سه میلیون و ۳۵۲ هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی برقرار شد.
به گزارش ایلنا، سرپرست معاونت فنی مدیرعامل شرکت با اعلام این مطلب افزود: بیشترین ترافیک مکالمات حجاج در تاریخ ۲۳ مرداد ماه امسال بود که در این روز، ۱۰۹ هزار و ۶۹۶ دقیقه مکالمات برقرار شده است.
سهراب آغبیات افزود: بیشترین ترافیک عربستان در سال ۱۳۹۸ اختصاص به شبکه همراه اول داشت که حدود ۷۱/۱ درصد کل ترافیک را تشکیل میدهد و پس از آن شبکه ایرانسل قرار دارد که حدود ۱۴/۶ درصد ترافیک حجاج را به خود اختصاص داد و در مرحله بعدی شرکتهای مخابراتی استانی در حدود ۱۴ درصد و رایتل در حدود ۰/۳ درصد کل ترافیک با آن کشور را به خود اختصاص دادهاند.
وی تصریح کرد: با توجه به پیشبینیهای لازم و تشکیل کمیتههای ویژه در شرکت ارتباطات زیرساخت و همکاری اپراتورهای همراه کشور برای حفظ پایداری کیفیت ارتباطات در بالاترین سطح، تمامی درخواستها به مقصد عربستان با استفاده از ظرفیتهای ارتباطی کشور و ظرفیتهای مسیرهای بینالملل با موفقیت برقرار شد.
آغ بیات درباره راهکارهای شرکت ارتباطات زیرساخت برای تسهیل ارتباط زائران در این ایام توضیح داد: امسال نیز همانند سالهای گذشته این شرکت ظرفیتهای ترانزیتی خود را با اپراتورهای کشور عربستان افزایش داد و همزمان کیفیت ارتباطات شرکتهای ترانزیتی نیز تحت کنترل و پایش ویژه قرار گرفته است.
به گفته سرپرست معاونت فنی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، براساس نتایج ترافیکسنجی انجام شده، متوسط زمان مکالمات (ACT) در حدود ۲ دقیقه بوده است.