خبرگزاری کار ایران

سنندجی:

اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی مجوز اشتغال در خطوط را ندارند

اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی مجوز اشتغال در خطوط را ندارند
کد خبر : ۸۰۱۵۷۹

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اعلام کرد: تست مخازن CNG اتوبوس های گازسوز از الزامات معاینه فنی خودرو ها می باشد و همه خودرو های گازسوز قبل از معاینه فنی باید نسبت به اخذ تاییدیه مخازن اقدام نمایند و اتوبوسهای فاقد معاینه فنی و با مخازن معیوب مجوز اشتغال در خطوط را نخواهند داشت.

به گزارش ایلنا،‌ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد: پس از پیگیری و انجام مکاتبات طی چند مرحله تعداد۵۰۰ مخزن CNG تولید ۲۰۱۸ به شرکت واحد تحویل شد. تست مخازن CNG اتوبوس های گازسوز از الزامات معاینه فنی خودرو ها می باشد و همه خودرو های گازسوز قبل از معاینه فنی باید نسبت به اخذ تاییدیه مخازن اقدام نمایند و اتوبوسهای فاقد معاینه فنی و با مخازن معیوب مجوز اشتغال در خطوط را نخواهند داشت.

پیمان سنندجی گفت: با پیگیری های انجام گرفته از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی و مکاتبه با وزارت کشور و نهاد های ذیصلاح ، تا کنون تعداد ۵۰۰ عدد مخزن تولید ۲۰۱۸ طی چند مرحله به شرکت واحد تحویل گردیده است.

وی اذعان داشت: کلیه هزینه های تامین مخازن و تحویل در محل اعلام شده به عهده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران است و سازمان مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران مسئول نظارت بر استانداردهای مورد نیاز برای این کار بوده است. همچنین پرداخت هزینه نصب و امحا مخازن فرسوده نیز بر عهده بهره برداران اتوبوس قرار دارد.

سنندجی با بیان اینکه این تعداد مخازن تخصیص یافته تنها تامین کننده نیاز ۷۱ دستگاه اتوبوس بوده است گفت: برای سایر اتوبوس هایی که تاریخ انقضا مخازن آنها نزدیک می باشد می بایست هر چه سریعتر برای تخصیص مخازن به شرکت واحد اقدام شود تا با جایگزین کردن این مخازن بجای مخازن مستهلک شده یافته از بروز مشکل برای شهروندان و دارندگان اتوبوس ها جلوگیری به عمل آورد.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اعلام کرد: تست مخازن CNG اتوبوس های گازسوز از الزامات معاینه فنی خودرو ها می باشد و همه خودرو های گازسوز قبل از معاینه فنی باید نسبت به اخذ تاییدیه مخازن اقدام نمایند و اتوبوسهای فاقد معاینه فنی و با مخازن معیوب مجوز اشتغال در خطوط را نخواهند داشت و این مهم منجر به توقف این دسته اتوبوسها خواهد گردید . لذا هیچ اتوبوسی با مخازن معیوب امکان تردد در شهر را ندارد.

وی افزود: با توجه به عدم تخصیص اتوبوس نو به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در سالهای اخیر و با توجه به اتمام عمر مفید مخازن اتوبوس های گازسوز عملا این اتوبوس ها از چرخه خدمات رسانی خارج خواهند شد و این موضوع موجب ایجاد خلل در امر جابجایی مسافر خواهد شد.

سنندجی تصریح کرد: محل بودجه تامین این مخازن براساس مصوبه هیئت دولت در وزارت کشور تعیین و از این را تامین شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز