خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیح آموزش و پرورش درباره مشکلات به وجود آمده پیرامون ثبت سفارش کتب درسی پایه دهم

توضیح آموزش و پرورش درباره مشکلات به وجود آمده پیرامون ثبت سفارش کتب درسی پایه دهم
کد خبر : ۸۰۱۵۰۴

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی درباره ثبت‌نام کتب درسی پایه دهم گفت: دانش‌آموزان پایه نهم که به پایه دهم می‌روند، ابتدا باید از طریق مدرسه در سایت سناد ثبت‌نام کرده و بعد از آن خود برای ثبت‌نام کتب درسی اقدام کنند.

احمدرضا امینی (مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکل برخی از دانش‌آموزان پایه دهم برای ثبت‌نام کتب‌ درسی گفت: دانش آموزانی که از پایه نهم به پایه دهم می‌روند از آنجا که باید اقدام به انتخاب رشته کنند، در ابتدا باید به مدرسه مراجعه کرده و مدرسه با ثبت‌ انتخاب رشته آنها در سامانه سناد مرحله اول ثبت نام کتب درسی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: بنابراین باید دانش‌آموزان و والدین آنها به مدرسه مراجعه و ثبت‌نام را در مدرسه قطعی کنند و مدرسه اطلاعات و رشته مورد نظر دانش‌آموز را در سامانه سناد ثبت کند. پس از درج اطلاعات دانش‌آموز و بعد از به روز رسانی سایت، مشخصات آن دانش‌آموز روی سیستم ما قرار می‌گیرد و پس از آن دانش آموز یا مدرسه می‌توانند سفارش کتاب را انجام دهند. نکته قابل توجه این است که پس از ثبت نام در سامانه سناد به مدت سه روز اطلاعات سناد به روز می‌شود و افراد می‌توانند سفارش‌شان را ثبت کنند.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی در پاسخ به این سوال که اگر ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد نیز انجام شد، اما بازهم برای ثبت‌نام کتب درسی با مشکل مواجه شدند، چه کاری باید انجام دهند؟ گفت: فکر نمی‌کنم بعد از ثبت در سامانه سناد مشکلی برای ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان پیش بیاید، اما این را تاکید می‌کنم که بعد از اینکه مدرسه ثبت‌نام در سناد را انجام داد، ما اطلاعات دانش‌آموزان را با یک تاخیر زمانی دریافت می‌کنیم، بنابراین باید دانش آموزان سه روز تامل کنند تا اطلاعات به دست ما برسد.

امینی با بیان اینکه دانش‌آموزان و مدارس تا ۱۶ شهریور ماه فرصت دارند به مدرسه مراجعه و اقدام به انتخاب رشته کنند تا مدرسه روال ثبت رشته را در سایت سناد انجام دهد، گفت: دانش‌آموزان هر چقدر که زودتر اقدام به ثبت‌نام کنند، توزیع کتاب‌ها برای ما سهل‌تر خواهد بود، زیرا ما کتاب‌ها را به مناطق می‌فرستیم و فقط باید از مناطق به مدارس ارسال شود. احیانا اگر کم و کسری وجود دارد، ما باید قبل از ارسال کتب به  مناطق جبران کنیم، اما برای آن تعداد از دانش آموزانی که از ثبت‌نام و انتخاب رشته آنها اطلاع داریم، کتاب‌های درسی را در منطقه مستقر کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان سریع‌تر اقدام به ثبت‌نام کتب درسی کنند تا ما برای ارسال کتب درسی به مناطق با کسری مواجه نشویم، اگر این کار با تاخیر صورت بگیرد ما با مشکلات بسیاری برای توزیع کتاب‌ها مواجه خواهیم شد.

امینی درباره ثبت‌نام کتب درسی در مقاطع ابتدایی گفت: ثبت‌نام کتب درسی مقاطع ابتدایی و میان پایه‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، پایه یازدهم و دوازدهم از ۲۰ فرودین آغاز شده بود و تا ۲۰ خرداد ادامه داشت، اما برای کسانی که به هر دلیل تاخیر داشتند، زمان دیگری را از یکم تا ۱۴ تیرماه در نظر گرفتیم. با این حال ما مجداد در مرداد اعلام کردیم که هر کسی از ثبت نام کتب درسی جامانده دوباره ثبت نام کند تا بتوانیم سریع‌تر کتاب‌ها را به دست آنها برسانیم.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی در پایان با اشاره به علت عدم پاسخگویی شماره پشتیبانی سایت ثبت‌نام کتب درسی گفت: دائم با شماره‌های پشیبانی تماس گرفته می‌شود و با اینکه خطوط  اشغال است، اما تماس‌گیرندگان بوق آزاد می‌شنوند و گمان می‌کنند که کسی به این شماره‌ها پاسخ نمی‌دهد، در حالی که اپراتورها همگی مشغول هستند و در واقع این افراد پشت خط هستند تا اپراتور به آنها پاسخ دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز