محمد خدادی:
خبرنگاران نباید کبوتر نامهرسان مدیران باشند
معاون مطبوعاتی وزارتارشاد در آیین گرامیداشت خبرنگاران شهری گفت: قدرت باید در رسانهها اینگونه باشد که محتوا بر اسم غالب باشد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خدادی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در ایوان شمس برگزار شد، گفت: از این تریبون استفاده میکنم و چند نکته را یادآوری میکنم. امروز شبیه هیچ روزی نیست. باید این نکته را بپذیریم و وارد کارکرد ارتباطی بشویم و با رعایت آن به عاقبت میرسیدیم. اول آنکه دنبال هوادار و تبلیغ و حمایت نباشیم. دنبال شریک نباشیم. اگر کارکرد رسانه تبلیغی باشد به درد مردم نمی خود.
وی با بیان اینکه باید از اعلام گزارش کار به مردم دوری کنیم، افزود: تلاش ما باید مبنی بر این باشد از اعلام اعداد و ارقام برای ایجاد قضاوت که منجر به تصمیم مبتنی بر همکاری شود خودداری کنیم. خروجی الزاما نباید گزارشدهی برای مردم باشد بلکه باید به جلب همکاری مردم بینجامد. باید از مخاطب به رسانه برسیم و متناسب با نیاز مخاطب، خواست و سلیقه و شرایط، تولید محتوا کنیم.
خدادی با بیان اینکه مشکل اصلی امروز کمیت است، خاطرنشان کرد: تعداد و محتوا بیشمار است اما حلقه مفقوده اثر است. باید تلاش کنیم در عمق برویم و در پی کمیگرایی به دنبال کیفیت که همان اثر است باشیم.
معاون مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت ارشاد در ادامه افزود: خبرنگار نباید کبوتر نامهرسان مدیر در اتاق مسئولان باشد بلکه بخشی از کار باشد. رسانه را ابزاری برای انتقال پیام ندانند. باید این ارتباط دو سویه باشد تا منجر به جلب مشارکت مردم در شهر باشد. بیشتر از اینکه حرف بزنیم شنوای حرف مردم باشیم.
خدادی در پایان متذکر شد: چه اشکالی دارد تیتر اول یک روزنامه یا پایگاه اطلاعرسانی دیدگاه مردم شهر باشد. قدرت باید در رسانهها اینگونه باشد که محتوا بر اسم غالب باشد.