معاون آموزشی وزارت بهداشت:
اعضای هیات علمی در مناطق آمایشی متناسب با ماموریتها و طبق برآورد نیروی انسانی مورد نیاز منطقه جذب شوند
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری دانشگاههای مستقر در کلان مناطق آمایشی کشور، گفت: انتظار این است که مناطق، سند برآورد نیروی انسانی خود را تدوین کنند و اعضای هیات علمی جدید خود را طبق این سند و با توجه به ماموریتهای منطقه جذب کنند.
به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نشست با مسئولین دانشگاههای کلان منطقه آمایشی ۲ پس از استماع گزارش دانشگاههای این منطقه در زمینه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: جا دارد از دکتر هاشمی تشکر کنیم که بسیاری از این اقدامات در زمان مدیریت ایشان انجام شد و برای دکتر نمکی هم آرزوی موفقیت داریم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طبق ارزیابی، این منطقه انسجام خوبی دارد و فعالیتهای مناسبی در دبیرخانه منطقه صورت گرفته است، بر همکاری دانشگاههای مناطق آمایشی تاکید کرد و گفت: تلاش جمعی و تقسیم وظایف بین دانشگاههای مناطق از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.
لاریجانی با بیان اینکه هدف ما این است که تمامی دانشگاههای منطقه با هم رشد کنند، اظهار داشت: تهیه سند برآورد نیروی انسانی که در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آماده شده میتواند با همکاری تمامی دانشگاهها و برای منطقه و با در نظر گرفتن تمام دانشگاههای استان آماده شود.
وی به تلاش دانشگاهها طی چند سال گذشته در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی طی این چند سال در دانشگاهها صورت گرفته و برنامههایی در حال پیگیری است که تا چند سال پیش آثاری از این برنامهها وجود نداشت. برنامههای آموزش مجازی و آزمونها مثالهایی از این برنامهها است.
لاریجانی درگیر کردن اساتید و دانشجویان را از دیگر نکات مهم در پیشبرد اهداف برنامههای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و اظهار داشت: البته این مشارکت تا حد زیادی انجام شده، ولی انتظار این است که روی این مطلب تمرکز بیشتری صورت گیرد.
وی به پروژههای انجام شده در مناطق آمایشی اشاره کرد و گفت: مناطق باید با برنامه روشنی این برنامهها را در سطح ملی پیش ببرند و از ظرفیت مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی میتوانند در این مسیر استفاده کنند.
معاون آموزشی با بیان این انتظار که باید اثرات برنامههای تحول در مناطق هویدا شود، گفت: در راه اندازی دورههای مجازی اگر ظرفیت خوبی وجود دارد این دورهها را به صورت ملی برگزار کنیم.
وی به اعتباربخشی دانشکدهها و بیمارستانها اشاره کرد و گفت: این کار، اقدامی مداوم است و در منطقه به صورت دائم باید یکدیگر را رصد کنند و استانداردها را بهبود بخشند. انتظار این است که تیم رصد دائمی برای اعتباربخشی در مناطق تشکیل شود.
لاریجانی به برنامههای اجرا شده برای توسعه اخلاق حرفهای اشاره کرد و گفت: مناطق آمایشی که در بخشهای مرزی کشور قرار دارند میتوانند اقدامات خوبی در زمینه برقراری ارتباطات بین المللی با همسایگان کشور انجام دهند.
وی بر لزوم راه اندازی زیرساختهای آموزشی در مناطق اشاره کرد و گفت: از زیرساختهای سایر بخشها میتوانید برای توسعه آموزش بهره برداری کنید و لازم است که گروههای بین دانشگاهی در مناطق آمایشی شکل بگیرد و دانشگاهها از اساتید و ظرفیتهای یکدیگر استفاده کنند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه منطقه ۲ منطقه فعالی در حوزه آموزش است، اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه ماموریتهای ویژه منطقه، خصوصا کنترل حوادث ترافیکی انجام شده و لازم است مباحث مرتبط با آموزش در این ماموریت بیشتر دیده شود و در آموزشهای مهارتی در این حوزه فعال باشیم.
وی خاطرنشان کرد: مناطق باید سند توسعه نیروی انسانی خود را تدوین کنند و جذب نیروی هیات علمی خود را با الگویی مشخص و براساس این برآوردها و در راستای ماموریتهایی که دارند انجام دهند.