سنندجی اعلام کرد:
۱۱۰میلیون جابجایی در سال فقط توسط بی.آر.تی های سامانه ۴ اتوبوسرانی
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ٦٨ میلیون جابه جایی مسافر در خط ٧ اتوبوس های تندرو طی سال خبر داد.
به گزارش ایلنا، پیمان سنندجی صبح امروز در چهارمین جلسه کارگروه ویژه رفع دودزایی و اخذ معاینه فنی اتوبوسهای شهر تهران که به منظور بررسی اتوبوسهای سامانه ٤ برگزار شد، گفت: سامانه٤ اتوبوسرانی که خط ٤ و ٧ بی.ار.تی و خطوط فیدر را مشمول می شود با بیش از ٧٤٧ دستگاه اتوبوس عمومی و خصوصی به شهروندان خدماترسانی میکنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به اینکه ٣٤٠ دستگاه اتوبوس عمومی و ٤٠٨ دستگاه اتوبوس خصوصی در سامانه ٤ اتوبوسرانی فعالیت دارند، گفت: ٧٨ دستگاه اتوبوس عمومی و ٤٠٦ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی عمری بالای ٨ سال دارند.
وی ادامه داد: خط ٤ اتوبوسهای تندرو (حدفاصل پایانه جنوب - پایانه شهید افشار) روزانه بیش از ٨٠ هزار مسافر و خط ٧ اتوبوسهای تندرو (حدفاصل راه اهن - تجریش) روزانه بیش از ٢٢٠ هزار مسافر را جابهجا میکند.
به گفته سنندجی سالانه بالغ بر ٢٥ میلیون جابه جایی مسافر خط ٤ و ٦٨ میلیون جابه جایی مسافر در خط ٧ اتوبوس های تندرو انجام میشود.
سنندجی با اشاره به اینکه برگه معاینه فنی تک تک اتوبوسها برای ما حائز اهمیت است، تصریح کرد: در حال حاضر ٨٥ درصد اتوبوسهای بخش خصوصی و ٩٦ درصد اتوبوسهای عمومی در سامانه ٤ دارای معاینه فنی معتبر هستند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اظهار داشت: ٨ آیتم در معاینه فنی اتوبوسهای شرکت واحد بررسی میشود که «دودزایی» رتبه ٥ تا ٧ را در تمام سامانهها به خود اختصاص میدهد و همانطور که بارها گفتهام شکستگی شیشه، چراغ و لاستیک صاف بیشترین علت مردود شدن اتوبوسها در قسمت عیوب ظاهری است.