خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۱۶۰ هزار مربی برای اردوهای تابستانی آموزش دیده‌اند/مانع از هر گونه لغزشی می‌شویم/ والدین نگران فرزندانشان نباشند

۱۶۰ هزار مربی برای اردوهای تابستانی آموزش دیده‌اند/مانع از هر گونه لغزشی می‌شویم/ والدین نگران فرزندانشان نباشند
کد خبر : ۶۳۲۲۵۹

مدیرکل فرهنگی و اردو آموزش و پرورش گفت: 32 هزار فضا برای فعالیت‌ها و اردوهای دانش آموزان در پایگاه‌های تابستانی در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم پنج میلیون نفر شرکت کنند.

علی رمضانی (مدیرکل فرهنگی و اردو آموزش و پرورش) با اشاره به تامین امنیت دانش آموزان در اردوهای تابستانی و شرایط این اردوها به خبرنگار ایلنا گفت: فضای آموزش و پرورش از امن‌ترین فضاهاست. در فصل تابستان که دانش آموزان وقت آزاد بیشتری دارند این فضا را بیش از گذشته برایشان ایجاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: در اردوهای دانش‌آموزان دختر حتما یک مربی خانم همراشان هست، همچنین در داخل اتوبوس‌ها برای امنیت بیشتر و حفظ دانش‌آموزان از خطرات احتمالی یک سرپرست مرد نیز حضور دارد.ما تمام پارامترها برای به حداقل رساندن دغدغه‌های دانش‌‎آموزان و والدین و حفظ آرامش و امنیت آنان را در نظر گرفته‌ایم. ضمن اینکه تا به امروز در اردوهای ما هیچ مشکلی به لحاظ امنیت برای دانش‌آموزان پیش نیامده است.

رمضانی با بیان آموزش مربیان اردوها گفت: مربیانی که این کار را به عهده  گرفته‌اند قطعا آموزش دیده‌اند. ما حدود 160 هزار مربی را آموزش داده‌ایم تا جدیدترین نکات و یافته‌های حوزه تربیتی، اردویی و کمپین را به دانش‌آموزان انتقال دهند.

او افزود: خانواده‌ها به هیچ وجه نگران شرایط امنیتی فرزندانشان در اردوهای پایگاه تابستانی نباشند. آموزش و پرورش امن‌ترین مکان برای فعالیت‌های تربیتی و آموزشی است. آموزش و پرورش با اهرم‌هایی که دارد مانع از هرگونه لغزشی می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اردو با ارائه توضیحاتی درباره اردوی هشت روزه تابستانی دانش آموزان گفت: هر مدرسه‌ای یک شورای تربیتی دارد که با حضور مدیرمدرسه، نمایندگان معلمان، نمایندگان خانواده‌ها که همان انجمن اولیا و مربیان است و مربی تربیتی در سیاست‌گذاری‌های لازم از جمله نوع فعالیت، نوع اردو، برنامه‌ریزی‌ها و... نقش دارند.

او ادامه داد: هدف ما در این فعالیت تابستانی این است که بتوانیم پنج میلیون دانش آموز را جذب کنیم. در سال گذشته چهار میلیون و دویست هزار نفر از دانش آموزان در این برنامه‌ها شرکت کردند. ما 32 هزار فضا برای این فعالیت‌ها در اختیار دانش‌آموزان گذاشته‌ایم و انتظار داریم امسال پنج میلیون نفراز پایگاه تابستانی ما استقبال کنند.

رمضانی گفت: امسال هم با توجه به اینکه سال "حمایت از تولید کالای ایرانی" است، شعارمان این است که هر دانش آموز یک مهارت را یاد بگیرد. چون از دیدگاه دست اندرکاران تعلیم و تربیت طلایی‌ترین اوقاتی که ما می‌توانیم برای 13 میلیون دانش‌آموز برنامه مناسب داشته باشیم، همین تعطیلات تابستانی است.

وی درباره بخشنامه جدید اردوی امسال توضیح داد: امسال برای اولین‌بار یک بخشنامه متمرکزی به کانون پرورش فکری، معاون تربیت بدنی و سلامت و معاونت پرورشی ارسال شد. هدف از این بخشنامه ایجاد یک هم افزایی است تا بتوانیم از امکانات و فضاهای یکدیگر استفاده کنیم. در عین حال که این سه معاونت ورود پیدا کردند چهار تشکل دانش آموزی از جمله بسیج دانش آموزی، جوانان هلال احمر،‌ سازمان دانش‌آموزی و انجمن اسلامی دانش آموزان هم در این بخشنامه نام برده شده اند که بتوانیم برنامه‌های متمرکزتری داشته باشیم.

رمضانی با اشاره به اردوهایی که در حوزه اداره کل برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: اردوی دانش آموزان مناطق مرزی ویژه دانش آموزان مستعد مناطق محروم از جمله آنهاست تا با تدارکی که در نظر گرفته می‌شود به توانمندی ویژه‌ای برسند.اردوی زیارت اولی‌ها نیز متعلق به پایه متوسطه دانش آموزان دختر است که تا به حال به زیارت امام رضا(ع) نرفته‌اند و برنامه راهیان نور که ویژه دانش آموزان و فرهنگیان است و همچنین اردوی بنیاد علوی.

مدیرکل فرهنگی و اردو اضافه کرد: امسال برای اولین‌بار اردوی منطقه‌ای را داریم که 120 هزار نفر از دانش آموزان می‌توانند همراه خانواده‌هایشان از فضاهای پرورشی، اردوگاه‌های کانون‌ها،‌ مراکز گردشگری،‌ تاریخی، علمی و مذهبی منطقه‌شان دیدن کنند.

او با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری توضیح داد: تابستان امسال مسابقات فرهنگی و هنری را داریم که در ارودگاه باهنر تهران برگزار می‌شود و از میان شش میلیون دانش آموزی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند برنامه‌ای برای برگزیدگانشان در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: هدف اصلی ما از این برنامه‌ها و اردوها این است که دانش آموزان بتوانند مهارت کسب کنند. به عنوان مثال یکی از برنامه‌های ما اجرای طرح "مزرعه تابستانی من" است که دانش آموزان با کمک معلم و کسی که تخصص کار کشاورزی دارد در اطراف خانه خود کشاورزی می کنند. سپس یک تقدیر نامه و یک گواهی از سوی فنی و حرفه‌ای به این دانش آموزان داده می‌شود. البته این طرح در شهرهایی که این ظرفیت را دارند انجام خواهد شد.

او در پایان با اشاره به زمان افتتاح این اردوهای تابستانی گفت: افتتاحیه برنامه ما در تاریخ 10/4/97 با حضور معاون وزیر خواهد بود. این اردوها هشت هفته‌ای است و تا 15 شهریورماه پایان می‌پذیرد. در آخر هم یک گواهی برای دانش آموزان صادر می‌شود.دانش آموزانی که علاقه مند هستند، می توانند در سایت www.hamgam.medu.ir  ثبت نام کنند. ضمن اینکه متقاضیان تا 10 تیر ماه فرصت برای ثبت نام دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز