در شورای شهر تهران مطرح شد؛
رفع گرههای ترافیکی تا بیش از 10 میلیارد هزینه دارد
یک فوریت طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گرههای ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراهها در شورای شهر تهران رای نیاورد و به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران بررسی یک فوریتی طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گرههای ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراهها در صحن شورا رای نیاورد.
براساس این طرح قرار بود شهرداری تهران مکلف شود با همکاری راهنمایی و رانندگی شهر تهران ضمن شناسایی گرههای ترافیکی و نواقص هندسی بزرگراهها و معابر درونشهری با اولویت نقاط شناسایی شده از محل بند ج تبصره 22 بودجه مصوب سال 96و سایر ردیفهای بودجه سال 96 و بودجه سال آینده اقدامات لازم در جهت اصلاح هندسی و رفع گرههای مذکور را به عمل آورد و گزارش عملکرد این مصوبه هر شش ماه یک بار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.
در ادامه جلسه محسن آقایی؛ معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مخالفت با لزوم این طرح از اعضای شورا خواست به این معاونت اعتماد کند. وی گفت: قبلا 92 نقطه شناسایی شدهاست. برخی از این اصلاحات قابلیت اجرا ندارند و اجرای برخی به صلاح نیست. این موارد ذکر شده در این طرح قبلا بررسی، مطالعه و دستهبندی شدهاند 19 مورد قابلیت اجرا دارند 16 مورد غیرقابل اجرا هستند و بقیه نیز نیاز به مطالعه دارند.
او ادامه داد: در این زمینه اقدامات کافی صورت گرفته است و شما باید به سازمان حمل و نقل و ترافیک اعتماد کنید چراکه بسیاری از کارها را عمیقتر از راهور انجام میدهد. برخی بزرگراهها دارای سه لاین و برخی تا هفت لاین عبوری دارند.
پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه نیاز به این طرح برطرف شده است، افزود: رفع این گرههای ترافیکی گاه بیش از 10میلیارد هزینه دارد با توجه به اینکه اولویت ما حمل و نقل عمومی است و نه خودرومحوری چه دلیلی دارد چندین میلیارد هزینه این مساله کنیم. در ادامه طرح به رای گذاشته شد و فوریت آن رای نیاورده و به کمیسیون مربوطه یعنی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک ارجاع شد.