خبرگزاری کار ایران

انتصاب روزبه کردونی به سمت مشاور وزیر کار و مدیر روابط عمومی

انتصاب روزبه کردونی به سمت مشاور وزیر کار و مدیر روابط عمومی
کد خبر : ۵۵۲۲۷۱

علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در حکمی؛ روزبه کردونی را به سمت مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، متن حکم علی ربیعی برای مدیر جدید روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر است:

جناب آقای روزبه کردونی

نظر به مراتب دانش، تعهد و تخصص ارزشمند جنابعالی در حوزه‌های عمومی، اجتماعی، سیاستگذاری و ارتباطات و با عنایت به تجربه جنابعالی در ایجاد تعامل هوشمندانه و مناسب با رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و گروه‌های ذینفع به موجب این حکم به عنوان «مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب می‌شوید.

کارکرد اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارکردی اجتماعی است که موضوعاتی نظیر فقر و نابرابری از اصلی‌ترین اولویت‌های آن است. حتی بخش‌های اقتصادی آن نیز ماهیت اقتصاد اجتماعی دارد. جامعه کار و کارگر، کارفرمایان، کارآفرینان، تعاونگران، گروه های اجتماعی کم‌توان، آسیب‌دیدگان اجتماعی، بیکاران در انتظار شغل، افراد جویای مهارت و بازنشستگان، به عنوان اصلی‌ترین عناصر رشد و توسعه و رفاه کشور، ذی‌نفعان بزرگ این وزارتخانه هستند که ما را ملزم به تبیین جامع مسائل و اطلاع‌رسانی صحیح برای جامعه و کنشگران این عرصه می‌نماید. به همین منظور مهم‌ترین مساله برای اینجانب از یک‌سو تبدیل روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی به صدای رسای گروه‌های خاموش و ازسوی دیگر انعکاس رسانه‌ای هوشمندانه فعالیت‌های برنامه‌ای دستگاه است.

در این چارچوب و با توجه به اهمیت روابط عمومی کارآمد در تحقق سیاست‌ها و اهداف این وزارتخانه، انتظار می‌رود برای نیل به اهداف زیر با جدیت و تدبیر عمل نمایید:

1-ارتباط مستمر و هماهنگی کامل با شورای اطلاع‌رسانی دولت و سایر مراجع اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای کشور

2-جمع‌آوری، تحلیل و ارائه اطلاعات و گزارش‌های سیاستی در خصوص وزارتخانه و ارائه هدفمند آن به افکار عمومی

3-رصد و تحلیل محتوای رسانه‌های فضای مجازی و مکتوب در حوزه عمومی.

4-تلاش جهت گسترش گفتمان‌سازی در عرصه‌های مختلف

5-تدوین و اجرای سیاست رسانه‌ای واحد در وزارتخانه، سازمان‌ها و واحدهای تابعه

6-ایجاد انسجام، هماهنگی و وحدت رویه بین روابط عمومی‌های سازمان‌ها و واحدهای تابعه وزارتخانه در حوزه‌های ارتباطی، تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی.

7-نظارت به منظور هم‌افزایی و استفاده بهینه از امکانات، ایجاد هماهنگی، همسویی بین فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای معاونت‌ها، سازمان‌ها و صندوق‌ها

8-برنامه‌ریزی برای صرفه‌جویی و بیشترین بهره‌گیری از هزینه‌های لازم بر فعالیت‌های آگاهی بخش توسط سازمان‌ها، گسترش خیر جمعی و سایر موارد مرتبط در هریک از حوزه‌ها

9-هماهنگی به منظور انتخاب مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و واحدهای تابعه و نظارت بر عملکرد آنها

10-تلاش جهت گسترش ارتباطات موثر بین سطوح ستاد و صف و بین وزارتخانه، واحدهای تابعه و ادارات کل در استان‌ها

11-تلاش جهت گسترش روحیه امید، اعتماد، نشاط اجتماعی، شادابی و خیر جمعی در جامعه بویژه جامعه کار و تولید.

12-ایجاد زمینه گسترش حضور و مشارکت بیشتر اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، فعالان مدنی و نهادهای خیریه در فرآیندهای سیاستگذاری

13-انعکاس واقعیت‌های اجتماعی جامعه، انتقادها و پیشنهادهای گروه‌های ذیربط، ذی‌نفع و شهروندان به واحدهای مرتبط

14-تلاش برای ایجاد گفت‌وگوی اجتماعی میان وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه، نهادهای مدنی و دانشگاه‌ها

امیدوارم مجموع تدابیر و فعالیت‌های جنابعالی موجب ارتقای شأن و منزلت وزارت متبوع و اعتلای جایگاه آن در نزد ا فکار عمومی گردد.

توفیق شما را در انجام وظایفی که برعهده دارید از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

علی ربیعی

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز